Gry planszowe strategiczne | TOP Ranking 2024
Jakie są najlepsze strategiczne gry planszowe? Sprawdź nasze zestawienie z listą strategii planszówkowych, w które warto zagrać!
Jakie są najlepsze strategiczne gry planszowe?
Najlepsze strategiczne gry planszowe to takie, które wymagają od graczy większego zaangażowania. Często mówi się o takich grach, że mają „wysoki próg wejścia”. Nic dziwnego – zasady bywają często na pierwszy rzut oka skomplikowane, jednak frajda z gry wynagradza bardzo wiele. Z kolei tury i rundy są często powtarzalne, dzięki czemu łatwo przyswoić to, w jaki sposób należy grać w strategiczne gry planszowe. Jeśli szukacie różnych gier – sprawdźcie najlepsze gry planszowe wszech czasów.
Strategiczne gry planszowe – lista:
- Terraformacja Marsa
- Everdell
- Cywilizacja: Poprzez wieki
- Zaginiona wyspa Arnak
- Na skrzydłach
- Frostpunk: Gra planszowa
- Diuna: Imperium
- Pięć Klanów
- Pandemic
- Small World
- i wiele więcej…
Ranking strategicznych gier planszowych dla każdego jest inny. Jedni gracze wolą gry planszowe strategiczne wojenne, zaś inni z kolei gry planszowe strategiczne ekonomiczne. Często oba elementy się ze sobą łączą. Poniżej zaś znajdziecie strategie różnego typu – zarówno osadzone w II wojnie światowej, jak i w starożytności. Znajdzie się coś również dla fanów science fiction. Sprawdźcie poniższą listę gier planszowych i sami zdecydujcie, która z gier potencjalnie najbardziej Was zainteresowała.
Terraformacja Marsa
W Terraformacji Marsa gracz obejmie kontrolę nad jedną z korporacji i jako jej zarząd będzie kupować i zagrywać karty opisujące różne projekty inwestycyjne. Zazwyczaj projekty będą bezpośrednio lub pośrednio przyczyniać się do procesu terraformacji, mogą też jednak być przedsięwzięciami biznesowymi innego rodzaju. Aby wygrać, gracz musi osiągnąć wysoki Współczynnik Terraformacji (WT) i zdobyć dużo Punktów Zwycięstwa (PZ). WT gracza wzrasta za każdym razem, kiedy podniesie on jeden ze Wskaźników Globalnych (Temperaturę, poziom Tlenu lub liczbę Oceanów). Od WT zależy podstawowy dochód gracza, a także jego podstawowy wynik. W miarę przebiegu procesu terraformacji gracze będą mogli realizować coraz większą liczbę projektów. Dodatkowe PZ można zdobyć za wszystko, co przyczyni się do zwiększenia panowania ludzkości nad Układem Słonecznym, na przykład za zakładanie miast, budowę infrastruktury lub ochronę środowiska. Na głównej planszy znajdują się tory: Temperatury, poziomu Tlenu, Współczynników Terraformacji i Pokoleń. W trakcie rozgrywki na mapie powierzchni planety gracze będą umieszczać kafelki Oceanu, Zieleni i Miasta. Na planszy znajduje się również lista podstawowych projektów dostępnych dla wszystkich graczy, a także tytuły i nagrody, o które gracze mogą rywalizować. Gra dobiegnie końca, gdy na Marsie będzie dostatecznie dużo Tlenu, aby móc nim oddychać (14%), dostatecznie dużo oceanów, aby wytworzyć pogodę przypominającą ziemską (9), i gdy temperatura będzie znacznie wyższa od 0°C (+8°C). Wtedy życie na Marsie, choć dalekie od komfortowego, stanie się możliwe! Zwycięzcą zostanie gracz, który na koniec gry będzie mieć najwięcej PZ. Na PZ gracza składają się jego: WT, kafelki na planszy, zdobyte nagrody, uzyskane tytuły, a także PZ z zagranych kart. (opis wydawcy)
🎲1 – 5 osób
🎲od 12 lat
🎲90 – 120 minut
Zaginiona wyspa Arnak
Zaginiona wyspa Arnak to gra łącząca mechaniki budowania talii i rozmieszczania robotników. Uczestnicy będą eksplorować kolejne zakątki planszy i odkrywać nieznane tereny, umiejętnie zarządzając zgromadzonymi zasobami. Oprócz klasycznych efektów, dostępne karty posłużą również do rozmieszczania pracowników, a wraz z odkrywaniem kolejnych części wyspy, pojawią się zupełnie nowe akcje, które będziemy mogli wykonywać. Niektóre z nich będą wymagały posiadania konkretnych zasobów, kluczowe będzie więc zbudowanie solidnej podstawy. Każdy z graczy staje przed zadaniem poprowadzenia wyprawy badawczej na nieznaną dotąd wyspę Arnak i odkrycia tajemnic wymarłej cywilizacji. Gracze będą zaopatrywać swoje ekspedycje w przydatne przedmioty, eksplorować dżunglę w poszukiwaniu tajemniczych artefaktów i fascynujących stanowisk archeologicznych, ujarzmiać strażników tych miejsc i – co najważniejsze – prowadzić na podstawie znalezisk badania, które mogą doprowadzić do odkrycia zaginionej świątyni. Za swoje dokonania gracze zdobywają punkty, które na koniec gry pokażą, kto poprowadził najbardziej owocną wyprawę. (opis wydawcy)
🎲1 – 4 osoby
🎲od 12 lat
🎲30 – 120 minut
Everdell
Everdell to dynamiczna gra oparta o mechanikę przydzielania pracowników. Uwodzi przepięknym wykonaniem i oferuje wiele dróg do zwycięstwa, dzięki czemu jej odkrywanie jest prawdziwą przyjemnością. Everdell to gra bardzo wielu możliwości, która zmienia się z każdą rozgrywką: do pojedynczej partii wykorzystujemy tylko niewielką część komponentów, a zmienne układy na planszy gwarantują stopniowe odkrywanie różnorodnych strategii. W grze bardzo ważna jest sfera wizualna. Pole gry przypominające pień drzewa, pieczołowicie zaprojektowane żetony surowców, a do tego grafiki pełne uroczych zwierzątek w przeróżnych konfiguracjach i pomysłowych ujęciach. Kto nie lubi uroczych zwierzątek? Jednak niech nikogo nie zwiedzie słodka tematyka – przy Everdell mamy naprawdę sporo kombinowania, a sama gra skierowana jest raczej do dorosłych i starszych dzieci niż do maluchów. To wielowymiarowa gra, w której trzeba zintegrować różne czynniki mające wpływ na ostateczny wynik. (opis wydawcy)
🎲1 – 4 osoby
🎲od 13 lat
🎲40 – 80 minut
Dungeons & Dragons: Tyrants of the Underdark
Zajmij swoje miejsce jako jedna z przywódczyń domów drowów i walcz o kontrolę nad Podmrokiem. Zbuduj swoją talię, aby rekrutować sługusów i wykorzystywać ich jako narzędzia do zabijania, infiltracji i kontrolowania domów przeciwników. Bądź ostrożny, ponieważ tylko jeden ród może rządzić Podmrokiem! Dungeons & Dragons: Tyrants of the Underdark to pełna rywalizacji gra strategiczna dla 2 do 4 graczy, w której wcielasz się w jedną z przywódczyń najznamienitszych rodów Menzoberranzan. Jako mroczny elf, Twoim celem jest zdobycie potęgi, najwyższej pozycji w hierarchii rodów i uznania w oczach Lolth. W trakcie gry zbuduj talię sługusów z Twojego rodu i wykorzystaj ich do osiągnięcia swoich celów. Będziesz nieustannie udoskonalać swój deck, dodając nowe karty, starając się uczynić swoją talię potężniejszą! (opis wydawcy)
🎲2 – 4 osoby
🎲od 14 lat
🎲ok. 60 minut
Na skrzydłach
W tej przepięknie ilustrowanej grze uczestnicy rozwijają własne rezerwaty, które są ostoją dla wielu różnorodnych gatunków ptactwa. Każdy kolejny okaz stanowi szansę na wzbogacenie naszej kolekcji, a także rozwój rezerwatu i realizację celów. Podczas zabawy każdy z graczy będzie rozwijał swój własny rezerwat poprzez wykładanie na specjalną planszę kart ptaków. Gra składa się z następujących po sobie tur. Aby wykonać jedną z dostępnych akcji, należy umieścić kostkę akcji w odpowiednim miejscu swojej planszy. Z każdą rundą (a będzie ich cztery), gracze będą mieli coraz mniej akcji do wykorzystania, ale ich efekty będą bardziej rozbudowane. Na samym początku gra będzie szła szybciej, jednak w miarę krystalizowania się strategii, poszczególne tury mogą zajmować coraz więcej czasu. (opis wydawcy)
🎲1 – 5 osób
🎲od 10 lat
🎲40 – 70 minut
Frostpunk: Gra planszowa
Frostpunk to strategiczna gra planszowa, w której od jednego do czterech graczy wciela się w przywódców ostatniej kolonii ocalałych w postapokaliptycznym, skutym lodem świecie. Naszą rolą jest zarządzanie zarówno infrastrukturą ostatniego miasta, jak i jego mieszkańcami oraz nieustanne lawirowanie między perspektywą lodowej zagłady a buntem. Nasi obywatele to nie tylko nieme pionki na planszy: będą wysuwać postulaty i reagować zgodnie z panującymi nastrojami. Działania i decyzje graczy poniosą ze sobą istotne dla rozgrywki konsekwencje, tworząc każdorazowo wyjątkową, dojrzałą historię. Gra toczy się w rundach reprezentujących kolejne dni. Jeśli uda Ci się przetrwać do końca 12. rundy – zwyciężasz! Jednak w każdej rozgrywce czeka na Ciebie inny cel, określony przez karty scenariuszy, modyfikujące zarówno warunki zwycięstwa, jak i przegranej. Oznacza to, że każda rozgrywka jest podporządkowana scenariuszowi, wpływającemu zarówno na warstwę narracyjną, jak i mechanikę. W każdej rundzie czekają na Ciebie pułapki w postaci losowych kart wydarzeń, zawierających sytuacje do rozpatrzenia i roszczenia od mieszkańców kolonii. Każda decyzja, jaką podejmiesz, wpłynie na nastroje społeczne, a poprzez specjalną talię zmierzchu dościgną Cię konsekwencje wcześniejszych działań. Praktycznie z każdej strony czekają na Ciebie pułapki i tylko zręczne, długofalowe planowanie pozwoli Ci przygotować się na nadchodzące trudności. (opis wydawcy)
🎲1 – 4 osoby
🎲od 14 lat
🎲120 – 150 minut
Glen More II: Kroniki
W grze Glen More II: Kroniki uczestnicy wcielają się w naczelników szkockich klanów, które od wczesnego średniowiecza aż po wiek XIX starają się poszerzać swoje terytoria i zwiększać bogactwo. Aby odnieść sukces, trzeba podejmować właściwie decyzje w odpowiednim czasie – uprawiać jęczmień do produkcji whisky, sprzedawać towary, nawiązywać przyjazne relacje z klanami zamieszkującymi szkockie wyżyny lub zdobywać kontrolę nad strategicznymi miejscami, takimi jak jeziora czy zamki. Rozgrywka w Glen More polega na dobieraniu kafli terytoriów, z których budujemy własne posiadłości. Kluczowe jest nie tylko działanie poszczególnych elementów terenu, ale również to, gdzie je umieścimy, ponieważ dołożenie kafelka do włości aktywuje zdolności wszystkich fragmentów, które z nim sąsiadują. W ten sposób z każdym kolejnym ruchem staramy się zebrać jak najwięcej bonusów. W przeciwieństwie do wielu planszówek, w Glen More II: Kroniki nie ma stałej kolejności graczy. W każdej turze aktywnym graczem jest ten, którego pionek zajmuje ostatnią pozycję na torze kafelków. Dzięki temu za każdym razem musimy wybierać, czy lepiej wykonać więcej akcji, pozwalając przeciwnikom na wybranie najlepszych kafelków, czy zdecydować się na jeden, spektakularny i bardzo opłacalny ruch. (opis wydawcy)
🎲2 – 4 osoby
🎲od 12 lat
🎲90 – 120 minut
Diuna: Imperium
Diuna: Imperium to gra strategiczna, która łączy w sobie mechaniki budowani talii i rozmieszczania sił na planszy (worker placement). To od Ciebie zależy, jak rozbudujesz swoją potęgę. Poszukasz politycznych sojuszy czy stworzysz militarną przewagę? Siła ekonomii czy subtelne intrygi? Miejsce w radzie… czy ostra klinga? Wybór należy do Ciebie. Imperium czeka. Gra wykorzystujące elementy i postaci zaczerpnięte z uniwersum Diuny, zarówno z najnowszego filmu wytwórni Legendary Pictures, jak i serii powieści autorstwa Franka Herberta, Briana Herberta oraz Kevina J. Andersona. (opis wydawcy)
🎲1 – 4 osoby
🎲od 14 lat
🎲60 – 120 minut
Zamki Burgundii
XV wiek, dolina Loary. Wpływowi książęta walczą o dominację, rozszerzając swoje włości o kolejne, przyległe tereny. Zakładają osady, rozwijają szlaki handlowe, a także eksploatują okoliczne złoża srebra – wszystko po to, by prześcignąć pozostałych. Podczas rozgrywki uczestnicy wcielają się w możnych poszerzających swoje posiadłości. Każdy z graczy dysponuje własną planszą terenów, które może stopniowo zajmować, dzięki umiejętnemu wykorzystaniu dostępnych możliwości. Wyniki rzutów kośćmi będą wskazywały nam możliwe opcje, jednak to do nas należy decyzja, które z nich ostatecznie wybierzemy. (opis wydawcy)
🎲1 – 4 osoby
🎲od 12 lat
🎲60 – 100 minut
Pięć Klanów
Pięć Klanów to strategiczna gra z modularną planszą, w której wcielamy się w obcokrajowców przybywających do legendarnego państwa-miasta Naqali. Manipulując tytułowymi klanami, a także biorąc na służbę prastare dżiny, będziemy próbowali zdobyć wpływy w mieście. Zwycięży osoba, która zdobędzie najwiecej punktów z dóbr zgromadzonych podczas gry, zebranych płytek oraz pozyskanych sojuszników. (opis wydawcy)
🎲2 – 4 osoby
🎲od 13 lat
🎲40 – 80 minut
Brass: Birmingham
Masz ochotę na wzięcie udziału w nowej erze Rewolucji Przemysłowej, w realiach jednej z najlepszych gier ekonomicznych wszech czasów? Brass: Birmingham, sequel wydanego w 2007 roku Brassa, to powtórna wycieczka do epoki, w której zmysł strategicznego myślenia napędzany intuicją ekonomiczną potrafił kreślić życiorysy na miarę Friedricha Kruppa i Stanisława Wokulskiego. Czy zdołasz pójść w ślady wielkich przemysłowców z epoki 80-godzinnego tygodnia pracy? Udowodnij, że jesteś graczem z prawdziwego zdarzenia! W Brass: Birmingham, będącym rozwinięciem pomysłu Martina Wallace’a przez Roxley Games, ponownie czekają na Ciebie dwie ery pełne wymagającego planowania, ciężkich decyzji do podjęcia i bezwzględnego podszczypywania przeciwników. (opis wydawcy)
🎲2 – 4 osoby
🎲od 14 lat
🎲60 – 120 minut
Small World of Warcraft
Small World of Warcraft to połączenie popularnej gry planszowej z komputerowym uniwersum stworzonym przez firmę Blizzard. Podczas rozgrywek uczestnicy będą tworzyli zestawy z dostępnych ras i umiejętności, a następnie podejmą walkę o dominacje w Azeroth. Aby osiągnąć ten cel, będą zajmowali legendarne obszary i spróbują przejąć kontrolę nad rozmaitymi artefaktami. Jednak każde imperium, które zostanie zbudowane w tym niezwykłym świecie, ostatecznie będzie musiało upaść, by zrobić miejsce dla kolejnych ras. Aby rządzić Azeroth, gracze muszą umiejętnie wybierać moment, w którym należy porzucić daną rasę i pozwolić jej odejść, a na jej miejsce wprowadzić zupełnie nową. (opis wydawcy)
🎲2 – 5 osób
🎲od 8 lat
🎲40 – 80 minut
Neuroshima HEX
Neuroshima HEX 3.0 to planszowa gra strategiczna rozgrywająca się w postapokaliptycznym świecie opanowanym przez mutantów i bezwględne maszyny Molocha. Każdy z graczy dowodzi jedną z armii, na którą składają się żetony jednostek, modułów i akcji, które wykłada się na heksagonalnej planszy pola bitwy. Każda armia składa się z 35 żetonów, na które składają się żetony jednostek oraz akcji specjalnych. Jednostki wykłada się na planszę, na dowolnym polu nie zajętym przez inny żeton. Każda z nich ma oznaczenie informujące, czy jest jednostką strzelającą czy walczącą wręcz a także inicjatywę (o wartości od 0 do 3). Na żetonie znajdują się także symbole oznaczające z jaką siłą i w jakie kierunki atakuje. Niektóre jednostki mają zdolności specjalne, np. „Sieciarz” może zablokować działanie sąsiadującej jednostki, inne mogą atakować dwukrotnie, jeszcze inne mają zamontowany pancerz itp. Symboli jest niewiele, są czytelne i bardzo łatwo się w nich połapać – nie trzeba ich nawet specjalnie znać przed rozgrywką. Przykładowe żetony można zobaczyć w galerii poniżej. Wśród żetonów występują żetony specjalne „Bitwa”, które można zagrać, aby rozpocząć walkę. Momenct rozstrzygania bitwy jest bardzo efektowny – wiele jednostek ginie, wykonując przed śmiercią jeszcze jeden, zabójczy atak. Dobre ustawienie jednostek i ich osłona oraz ochrona bazy są bardzo trudne, często więc posyła się jednostki w samobójcze misje, aby tylko zdjąć jeszcze jeden punkt z bazy przeciwnika. (opis wydawcy)
🎲2 – 4 osoby
🎲od 10 lat
🎲45 – 90 minut
Terrors of London
Terrors of London to pięknie wydana gra karciana z budowaniem talii w motywach wiktoriańskiej powieści grozy. Przeznaczona jest dla 2 graczy. Mroczny klimat posępnych zakamarków Londynu i działające na wyobraźnię grafiki to tylko jeden z plusów Terrors of London. Dzięki ciekawym właściwościom kart, gra różni się od innych tytułów z mechaniką deck buildingu, a dodatkowo każda z postaci posiada unikatowy zestaw kart dla większej regrywalności i asymetryczności rozgrywki. To bardzo soczysty i mroczny tytuł z dużą ilością negatywnej interakcji, który dzięki prostej mechanice jest do wytłumaczenia w kilka minut także dla początkujących graczy. Ci bardziej doświadczeni znajdą tu mnogość możliwości budowania strategii.
🎲2 osoby
🎲od 14 lat
🎲20 – 40 minut
Alchemicy
Od dwóch do czterech graczy wciela się w rywalizujących alchemików chcących odkryć sekrety tej tajemnej sztuki. Punkty można zdobywać na różne sposoby, ale najwięcej otrzymuje się za publikację teorii – prawidłowych teorii, warto dodać. I w tym leży problem. Gracze zdobywają wiedzę poprzez mieszanie składników i sprawdzanie wyników za pomocą aplikacji skanującej karty na tablecie lub smartfonie. Dedukują, jak przyrządzić mikstury, które mogą sprzedać poszukiwaczom przygód. Zarobione złoto mogą wydawać na magiczne artefakty, które są bardzo potężne, ale także bardzo drogie. Publikujemy teorie, ośmieszamy i obalamy tezy przeciwników i zmagamy się z wyzwaniami, przy których zamiana ołowiu w złoto to betka! Kiedy teorie graczy są publikowane lub odrzucane, ich reputacja idzie w górę i w dół. Na koniec gry reputacja zamieniana jest na punkty zwycięstwa. Punkty otrzymuje się także za artefakty oraz stypendia. Gracz z największą liczbą punktów wygrywa. (opis wydawcy)
🎲2 – 4 osoby
🎲od 13 lat
🎲ok. 120 minut
Zamki Toskanii
Jako wpływowy książę zamieszkujący malownicze tereny Toskanii w okresie rozkwitu renesansu starasz się rozwijać swoje włości. Istnieje wiele dróg prowadzących do dobrobytu – poprzez rozbudowę, handel, rolnictwo czy wydobycie marmuru. Zarządzaj mądrze i podejmuj decyzje ostrożnie, by miasta, wioski i klasztory powstające wokół Twojego castello rosły w siłę. Zamki Toskanii to idealna propozycja dla osób rozpoczynających swoją przygodę z grami strategicznymi. W trakcie rozgrywki uczestnicy zdobywają i zagrywają karty, aby umieszczać w swoich posiadłościach żetony włości, dzięki którym zyskują różnorodne korzyści i zdobywają punkty. (opis wydawcy)
🎲2 – 4 osoby
🎲od 10 lat
🎲45 – 60 minut
Pod wrogim niebem
Pod wrogim niebem to strategiczna gra dla jednej osoby oparta na zarządzaniu kośćmi i podejmowaniu trudnych decyzji. Aby zwyciężyć, gracz musi obronić miasto i ukończyć badania, zanim obcy statek matka zniszczy bazę. W Pod wrogim niebem weźmiesz udział w misjach, z których każda jest związana z obroną oblężonego przez kosmitów miasta. Twoje działania będą się opierały o rzuty kośćmi i umieszczanie ich w odpowiednich miejscach, by jak najlepiej wykorzystać uzyskane wyniki. Każda akcja, jaką podejmujesz, równocześnie powoduje zbliżanie się statków obcych do zagrożonego miasta. Wyższe wartości kości pozwalają wykonywać efektywniejsze akcje, ale jednocześnie przyspieszają lot wrogich statków. Oprócz walki z kosmitami, kluczowe będzie rozbudowywanie podziemnej bazy, które pozwoli uzyskać dostęp do potężniejszych akcji, umożliwiających zestrzeliwanie wrogich statków czy wykorzystanie robotów. Aby wygrać, trzeba umiejętnie balansować między walką a rozwojem! (opis wydawcy)
🎲1 osoba
🎲od 12 lat
🎲20 – 40 minut
Cyklady
Wybierz się w podróż do archipelagu Cyklady w czasie złotego wieku antycznej Grecji. Rekrutuj oddziały, buduj okręty, wznoś fortece, konstruuj metropolie, wzywaj mitologiczne istoty i módl się o pomoc do Bogów Olimpu. Walka o doprowadzenie twojego ludu do największej chwały stanie się legendą. Cyclady to gra, w której w ciągu 90 minut gracze będą mogli rozwijać swoje greckie miasta-państwa jednocześnie ostro konkurując i walcząc ze sobą. Trzeba będzie zadbać o ekonomię, wojsko, flotę, naukę i religię a wszystko to w prosty i emocjonujący sposób. Aby w danej turze móc rozwijać którąś ze sfer swojego państwa trzeba zdobyć przychylność odpowiedniego boga co czyni się w ciekawie skonstruowanej i emocjonującej licytacji. Bogowie pozwalają także na wykonanie odpowiednich dla swojej sfery wpływów akcji. Jeśli gracz chce rozwinąć się militarnie bądź atakować innych graczy, musi zdobyć przychylność Aresa. Jeśli zależy mu na rozwoju filozofii, musi wylicytować względy Ateny. Grę wygrywa gracz, który jako pierwszy będzie miał 2 metropolie, przy czym można je zdobywać przez podbój, rozwój filozofii i tradycyjnie konstruując. Gra jest przepięknie wydana i łączy prostotę zasad z wyrafinowaniem rozgrywki. (opis wydawcy)
🎲2 – 5 osób
🎲od 14 lat
🎲45 – 90 minut
Pandemic
Cztery choroby wydostały się na świat i przed drużyną specjalistów z różnych dziedzin stanęło zadanie odnalezienia szczepionek na te epidemie, zanim ludzkość zostanie unicestwiona. Gracze muszą współpracować ze sobą, wykorzystując silne strony swych postaci i dobrze planując strategię, jaką wykorzystają, by pozbyć się chorób, zanim, w serii coraz gwałtowniejszych epidemii, opanują one cały świat. Jakie zdolności posiadają postacie? Kierownik budowy potrafi budować laboratoria badawcze, potrzebne do tego, by wynajdywać szczepionki na choroby. Naukowiec potrzebuje tylko 4 kart konkretnej choroby, by ją wyleczyć, zamiast zwyczajowych 5. Choroby rozprzestrzeniają się jednak przerażająco szybko, a czas ucieka. Drużyna musi starać się powstrzymywać napór epidemii, na dotkniętych nimi obszarach oraz wynajdywać szczepionki. (opis wydawcy)
🎲2 – 4 osoby
🎲od 10 lat
🎲ok. 60 minut
Small World
Small World to gra, w której gracze prowadzą swoje nacje w świecie, który jest po prostu za mały, aby pomieścić je wszystkie… Small World, stworzony przez Philippe Keyaerts jako następca jego szeroko nagradzanej poprzedniej gry Vinci, to świat zamieszkany przez różnorodne rasy – krasnoludy, czarodziejów, amazonki, gigantów, orki a nawet ludzi. Każda z tych nacji posyła do walki swoje armie – wszystko, aby zdobyć chociaż odrobinę nowego terytorium i wymazać inne plemiona z powierzchni ziemi. Niestety, cywilizacje w miarę wzrostu zatracają swoją dynamikę i możliwości rozwoju, dopada je stagnacja a w końcu upadek. Kluczem do zwycięstwa w Small World jest nie tylko wybór spośród 14 ras i 20 specjalnych mocy; najważniejsze to przewidzieć upadek i w odpowiednim momencie wycofać się z danej cywilizacji, udzielając swojego poparcia nowej sile, która rozwinie się na gruzach tych, którzy przeminęli. (opis wydawcy)
🎲2 – 5 osób
🎲od 8 lat
🎲60 – 90 minut
Eclipse: Drugi świt galaktyki
Cała galaktyka cieszyła się pokojem przez wiele lat – po bezlitosnej i bestialskiej, trwającej ponad 3 tysiące lat wojnie najważniejsze rasy zamieszkujące kosmos podjęły tytaniczny wysiłek, by zapobiec powtórzeniu tego zaciekłego konfliktu. Niestety zgoda nie mogła trwać wiecznie, między siedmioma gatunkami stale narasta napięcie wzmagając zamęt w Radzie. Stare sojusze rozpadają się, tworzą się nowe układy polityczne zawierane w ścisłej tajemnicy. Konfrontacja wydaje się tylko kwestią czasu… Eclipse: Drugi świt galaktyki stawia Was na czele międzygwiezdnych cywilizacji, walczących o dominację nad rywalami. Do zwycięstwa prowadzi wiele ścieżek, zatem wybierzcie te, które najlepiej pasują do zalet i wad Waszych cywilizacji. Nie spuszczajcie przy tym z oka Waszych przeciwników! (opis wydawcy)
🎲2 – 6 osób
🎲od 14 lat
🎲60 – 200 minut
Spartakus: Krew i zdrada
Spartakus: Krew i zdrada jest rozbudowaną grą o podstępach i krwawych walkach gladiatorów, w której gracze wcielają się w jedną ze szkół gladiatorów, by walczyć o wpływy Rzymu i pieniądze dla swojego rodu. Aby tego dokonać gracze będą zawierać układy, stosować przekupstwa i podstępy wobec innych uczestników rozgrywki, a także toczyć krwawe bitwy na arenie – jednym słowem: chwytać się każdego sposobu, który pozwoli na zdobycie chwały i popularności w oczach Rzymu, a tym samym wygranie gry. ozgrywka w Spartakusa podzielona została na trzy fazy: fazę Intryg, fazę Zakupów oraz fazę Areny, w których gracze po kolei dokonywać będą ważnych decyzji, zawierać układy z innymi graczami oraz planować własną strategię na zwycięstwo. W fazie Intryg gracze zagrywają karty Podstępów mając nadzieję na osłabienie swoich przeciwników i pokrzyżowanie ich planów. W fazie Zakupów gracze licytują karty wzmacniające ich szkołę – broń i zbroję dla własnych gladiatorów, dodatkowych niewolników, gladiatorów oraz strażników, którzy będą chronić ich przed zamachami ze strony innych graczy. Kiedy wszystkie te fazy zostaną zakończone, gracze wejdą na Arenę, by zmierzyć się w śmiercionośnej walce – ich gladiatorzy kontra gladiatorzy przeciwnika. Jednak wiele reguł pojedynku ustalonych zostało przed walką (poprzez kolejne układy i przekupstwa) – i nikt nie może zagwarantować, że siła i popularność naszego gladiatora pomoże mu w zwycięstwie, a walka nie jest ustawioną pułapką zastawioną na naszego czempiona. Jedną z najciekawszych cech Spartakusa jest sposób, w jaki łączy w sobie wiele rodzajów gier: grę karcianą (faza Intryg i faza Zakupów), grę licytacyjną (faza Zakupów), obstawianie wyników (faza Areny) oraz grę przygodową (lub nawet bitewną, w fazie Areny) i jak świetnie wszystkie te elementy współgrają ze sobą w czasie rozgrywki, tworząc niesamowitą i ekscytującą mieszankę. (opis wydawcy)
🎲3 – 4 osoby
🎲od 17 lat
🎲120 – 180 minut
Cywilizacja: Poprzez wieki
Cywilizacja: Poprzez Wieki to najnowsza edycja światowego hitu, gry która przebojem wdarła się do świata planszówek. Jest to gra planszowa odwołująca się mocno do legendarnej gry komputerowej Sid Meier’s Civilization. Zarówno miłośnicy tego tytułu jak i po prostu zwolennicy dobrych, strategicznych gier planszowych – znajdą tutaj wszystko czego szukają w grze o rozwoju cywilizacji. Mimo olbrzymiego spektrum możliwości – całość została zawarta w prostej i przejrzystej mechanice gry, w której nie ma miejsca na wyjątki czy skomplikowane tabelki. Zawarto w niej wszystkie kluczowe mechanizmy komputerowej Cywilizacji, przez co zasady stają się jeszcze bardziej naturalne i intuicyjne dla każdego miłośnika hitu Sida Meiera. Losowy rozkład kart powoduje, że każda rozgrywka jest niepowtarzalna i trzeba adaptować swoją strategię do możliwości pojawiających się w kartach. Jaka będzie Twoja cywilizacja? Wojownicza, zaawansowana technologicznie, religijna? Wyda na świat żołnierzy czy poetów? Na jej przywódcę możesz wybrać Hammurabiego, Napoleona a nawet Elvisa Presleya. Możesz zbudować wielkie piramidy, wieżę Eiffla lub najlepsze bary szybkiej obsługi. Tylko od Ciebie zależy, jaki ślad w historii pozostawisz i w każdej rozgrywce możesz obrać inną drogę. (opis wydawcy)
🎲2 – 4 osoby
🎲od 14 lat
🎲180 – 240 minut
Puerto Rico
Do dynamicznego rozwoju Nowy Świat potrzebuje ciężkiej pracy swoich mieszkańców: nieustraszonego plantatora, przedsiębiorczego budowniczego, życzliwego burmistrza, mądrego zarządcy, sprawnych kupców, dzielnego kapitana i wytrwałych poszukiwaczy. W trakcie kolejnych lat będziesz obejmować różne posady, wcielając się w poszczególne role, co przełoży się na punkty zwycięstwa. Wszyscy będziecie musieli dostosować się do nadchodzących zmian, jednak tylko najsprytniejszy zdobędzie najwięcej punktów i będzie mógł się cieszyć zwycięstwem. Celem gry Puerto Rico jest zdobycie największej liczby punktów zwycięstwa, zarządzając idylliczną wyspą. Wszyscy będziecie kolejno wykonywać akcje, wcielając się w różne postacie. W każdej rundzie wszyscy będziecie mogli skorzystać z akcji wybranych postaci, jednak tylko osoba, która wybrała daną postać może skorzystać z jej przywileju. Bądźcie jednak uważni, ponieważ niektóre decyzje mogą okazać się bardziej korzystne dla przeciwników niż dla Was. Starajcie się utrzymać przewagę nad rywalami, dostosowując się do ciągle zmieniających się warunków. (opis wydawcy)
🎲2 – 5 osób
🎲od 12 lat
🎲70 – 120 minut
Dune
Wyobraź sobie, że wcielasz się w przywódcę jednej z grup, które władają piaszczystą planetą Arrakis, jedynym źródłem mirażu – „przyprawy”, która jest najdroższą substancją wszechświata. Wyobraź sobie, że możesz od nowa napisać losy bohaterów najsłynniejszej książki science-fiction wszechczasów. Zapraszamy do nowej edycji kultowej gry sprzed 40 lat, która pozwala wejść w pustynny, klimatyczny świat Diuny Franka Herberta! W grze Dune staniesz na czele jednej z 6 frakcji, z której każda marzy, aby kontrolować przynoszącą najwięcej dochodów i prestiżu substancję w galaktyce – melanż, tajemniczą 'przyprawę’ możliwą do znalezienia na planecie Arrakis (nazywanej potocznie Diuną). Tylko jakim kosztem? Komu uda się przejąć władzę na Arrakis? Stań się jedną z fascynujących postaci książki i posiądź jej niezwykłe moce w drodze do zwycięstwa! (opis wydawcy)
🎲2 – 6 osób
🎲od 14 lat
🎲ok. 120 minut
Ostium
Ostium jest grą karcianą w klimacie mrocznego fantasy, w której gracze walczą ze sobą o panowanie nad nowym światem. Podczas gry wcielamy do naszej armii potężne kreatury budując swoje talie. Kluczem do zwycięstwa jest odkrycie kombinacji, umiejętne łączenie zdolności swojej armii, a także odpowiednio szybkie reagowanie na działania przeciwnika. Zniszczenie wrogich bram zapewni zwycięstwo. (opis wydawcy)
🎲1 – 3 osoby
🎲od 12 lat
🎲30 – 60 minut
Fallout Shelter
Fallout Shelter to postapokaliptyczna gra planszowa dla 2-4 graczy, nawiązująca stylistyką i tematem do popularnej gry komputerowej Fallout i rozgrywająca się w tym samym świecie. W Fallout Shelter gracze wcielają się w urzędników krypty rywalizujących o stanowisko nadzorcy. Ta osoba, która na koniec rozgrywki wygeneruje najwięcej jednostek zadowolenia, wygrywa! Gra składa się z serii rund, a każda runda z 3 faz. Wraz z kolejnymi turami będziemy nie tylko strzec naszych mieszkańców przed napływającymi zagrożeniami, ale również dbać o rozwój krypty poprzez jej rozbudowywanie. (opis wydawcy)
🎲2 – 4 osoby
🎲od 14 lat
🎲60 – 90 minut
Botanik
Botanik to dwuosobowa gra logiczna, w której uczestnicy naprzemiennie dobierają elementy ze wspólnego rejestru, by rozbudowywać swoje maszyny nawadniające. Jednak sprawa nie jest taka prosta! W Botaniku gracz nigdy nie może od razu wziąć kafelka, który sobie upatrzył. Musi to zrobić w 2 krokach: najpierw umieszcza go po swojej stronie rejestru, a później uwalnia dzięki sprytnemu umieszczeniu innego kafelka w rzędzie centralnym… To wymaga finezji! W swojej turze kładziesz kafelek po swojej stronie rejestru (jeśli układ na to pozwala) albo w stosie centralnym. W drugim przypadku uwalniasz kolejne kafelki, które przyłączasz do swojej maszyny. Aby wygrać, musisz mądrze grupować kolory, powiększać system rur, nawadniać rośliny i sprytnie opóźniać ruchy przeciwnika. (opis wydawcy)
🎲2 osoby
🎲od 10 lat
🎲ok. 30 minut
Wysokie napięcie
Zarabianie pieniędzy na elektryczności? Zbijanie kokosów na elektryczności? Co za świetny pomysł!!! Czy powinienem używać węgla lub oleju do wytwarzania prądu w tradycyjny sposób? A może te zasoby wyczerpią się w przyszłości? A może przyszłość leży w spalaniu śmieci? Z pewnością energia jądrowa jest bardzo zachęcająca. Jeśli tylko rząd zatroszczy się o składowanie odpadów atomowych przyniesie to spory zysk. Oczywiście możesz używać bardziej ekologicznych źródeł energii i być niezależnym od zasobów. Ale czy takie rozwiązanie będzie wystarczająco wydajne, aby zaspokoić wszystkich klientów? No i nie zapomnij o rywalach. Konkurencja nie śpi. Analizuj jakie elektrownie budują, jakie miasta mają w zasięgu, od jakich zasobów zależy ich sukces i jakimi nowymi elektrowniami się interesują. W trakcie gry licytuje się elektrownie (np. atomowe, wiatrowe, itp.), których następnie używa się do podłączania miast do swojej sieci energetycznej. Niektóre rodzaje elektrowni wymagają specyficznych surowców (np. węgla, uranu), których ceny i dostępność zmienia się dynamicznie na rynku. Zwycięzcą zostaje osoba, która podłączyła do swojej sieci i zaopatruje w energię największą liczbę miast. (opis wydawcy)
🎲2 – 6 osób
🎲od 12 lat
🎲ok. 120 minut
Caylus 1303
Caylus 1303 to klasyczna gra planszowa oparta o mechanikę przydzielania robotników. Podczas zabawy wcielamy się w budowniczych, którzy rywalizują o względy króla, rozwijając poszczególne prowincje. W serii 9 rund gracze będą gromadzili punkty prestiżu, otrzymywane za rozwijanie miasta i wsparcie budowy zamku Caylus. Ten, kto zdobędzie ich najwięcej, wygrywa. Caylus 1303 to odświeżona wersja jednej z pierwszych gier typu worker placement, jakie pojawiły się na rynku. Pierwotny Caylus został uwspółcześniony nie tylko pod względem szaty graficznej, ale również zasad, które mają usprawnić, przyspieszyć i uatrakcyjnić zabawę. Podczas rozgrywki uczestnicy będą przydzielali robotników do pracy przy poszczególnych budynkach. W ten sposób będa pozyskiwali i przetwarzali różne rodzaje zasobów. Aby wygrać, musimy sprawnie wykorzystywać zdolności specjalne budynków, przy których pracujemy. Dodatkowo każdy z graczy wciela się w postać o innych umiejętnościach, co pomaga w definiowaniu strategii. (opis wydawcy)
🎲2 – 5 osób
🎲od 10 lat
🎲60 – 90 minut
Drako: Smok i Krasnoludy
W grze Drako: Smok i Krasnoludy jeden z graczy kieruje zespołem trzech krasnoludów, których celem jest pokonanie smoka. Musi tego dokonać w określonym czasie – zanim wyczerpie się talia jego kart – wygrywa wtedy grę. Każdy krasnolud posiada swoje charakterystyczne umiejętności, których odpowiednie wykorzystanie jest kluczem do sukcesu. Drugi z graczy kieruje smokiem – jego celem jest przeżycie lub pokonanie krasnoludów. Gdy talia kart przeciwnika wyczerpie się – smok odlatuje, a kierujący nim gracz zostaje zwycięzcą. Wygrywa także, jeżeli uda mu się pokonać wszystkich krasnoludów (co jednak zdarza się niesłychanie rzadko, ponieważ smok jest osłabiony i uwięziony na niewielkim obszarze). (opis wydawcy)
🎲2 osoby
🎲od 8 lat
🎲30 – 45 minut
Kawerna: Rolnicy z Jaskiń
Agricola to jedna z najbardziej rozpoznawalnych gier na świecie. Okupuje najwyższe miejsca rankingu BoardGameGeek od wielu lat. Jeżeli należysz do wielbicieli gier ekonomicznych, mechaniki worker-placement, oraz gier Uwe Rosenberga, to przy grze Kawerna nie przeklikasz obojętnie. W grze Kawerna zostajesz głową rodziny, brodatym krasnoludem żyjącym w górach. Rozpoczynasz przygodą posiadając przy swoim boku jedynie swoją małżonkę i jaskinię. W przyszłości każdy członek rodziny, będzie kolejnym pionem, którym będziesz mógł wykonywać akcje. Przed jaskinią znajduje się las, a to co znajduje się głębiej… często jest zagadką. Od Ciebie będzie zależało jak głęboko będziesz chciał kopać i ile czasu na to poświęcisz. A kopać na pewno będziesz, ponieważ potrzebne Ci to jest do stworzenia nowych broni albo do znajdywania błyszczących kryształów. Ważne jest też to, co na powierzchni. Przy samej jaskini masz dostatecznie dużo miejsca, aby zasiać zboże albo rozpocząć hodowlę zwierząt. A to wszystko po to, aby rodzina była jak największa i aby Twojej rodzinie żyło się najdostatniej. Kawerna to gra dla od 1 do 7 graczy, która trwa po 30 minut na każdego uczestnika rozgrywki. Jest to odświeżona wersja Agricoli, której dodano pełno nowych pomysłów, które od dłuższego czasu tkwiły w głowie Uwe Rosenberga. Dodano do niej m.in. jaskinię, nowe zwierzęta i wyprawy na misje. Ponadto gra posiada grywalny i w pełni satysfakcjonujący wariant solo, który pozwoli zapoznać się m.in. z 48 różnorodnymi taflami jaskini. (opis wydawcy)
🎲1 – 7 osób
🎲od 12 lat
🎲ok. 210 minut
Nova Luna
Od wieków księżyc wpływa na nasze życie. Jest jednym z najlepiej zbadanych i opisanych ciał Układu Słonecznego, ale wciąż kryje przed nami wiele tajemnic… Księżyc w nowiu jest symbolem nowego początku. To idealny moment, by zacząć kolejne wyzwania i zaplanować swoją przyszłość. O to właśnie chodzi w grze Nova Luna (łac. księżyc w nowiu). W każdej rundzie musisz optymalizować swoje wybory i planować przyszłość opierając się na kurczących się zasobach kafelków księżycowego koła. Z każdym nowiem księżyca, musisz opracować nową strategię. Znajdź swój sposób na ułożenie kafelków oraz synergię między nimi i wygraj grę! Nova Luna to abstrakcyjna gra autorstwa słynnego Uwe Rosenberga. Gracze dobierają kafelki z księżycowego koła i układają je przed sobą, tworząc punktujące wzory. Każdy nowy kafelek staję się zarówno częścią układanki, jak i dostarcza nowych zadań. Łatwe, ale dające spore możliwości do pogłówkowania zasady, spodobają się zarówno graczom rodzinnym, jak i tym bardziej zaawansowanym. „Nova Luna” jest światowym hitem, co potwierdza nominacja do prestiżowej nagrody Spiel des Jahres. (opis wydawcy)
🎲1 – 4 osoby
🎲od 8 lat
🎲30 – 60 minut
Wyspa Skye
Miękki piasek na plażach, łagodne wzgórza i potężne łańcuchy górskie. Tak – ten wspanialy krajobraz może oczarować każdego. Niech ten sielankowy obraz jednak cię nie zmyli. Setki lat temu był to teren, na którym aż pięć klanów walczyło o dominację. Każdy z nich zawzięcie walczył o przejęcie każdego, nawet najmniejszego skrawka ziemi, jednoczesnie próbując sprzedać tereny o małej użyteczności. Walcz o dominację nad Wyspą Skye. Król może być tylko jeden! Zostanie nim ten spośród Lairdów, którego klan podbije najwięcej terytoriów i wykaże się sprytem w handlu. Każda kolejna rozgrywka będzie zupełnie inna, niż poprzednie. (opis wydawcy)
🎲2 – 5 osób
🎲od 8 lat
🎲ok. 60 minut
Le Havre (druga edycja polska)
Le Havre to francuskie miasto, w którym znajduje się drugi co do wielkości (po Marsylii) port morski. Miasto jest charakterystyczne nie tylko ze względu na swój rozmiar, ale również na nietypową nazwę. Holenderski wyraz „havre” oznacza „port”. Wyraz w tym brzmieniu wprowadzono do języka francuskiego w XII wieku, jednak obecnie uważa się go za archaiczny i najczęściej zastępuje go „le port”. Zasadnicza idea gry jest prosta. Tura gracza składa się z dwóch części: najpierw dystrybuuje się świeżo dostarczone towary pomiędzy polami Oferowane, później zaś podejmuje się akcję. W charakterze akcji uczestnicy mogą zabrać wszystkie towary jednego rodzaju z pole Oferowane, albo też wykorzystać jeden z dostępnych budynków. Budynki pozwalają graczom usprawniać towary, sprzedawać je lub wykorzystywać do budowy własnych budynków oraz statków. Służą zarówno jako źródło inwestycji, jak i dochodów, ponieważ uczestnicy muszą przekazywać opłatę wejściową za wykorzystywanie budynków, które do nich nie należą. Statki natomiast są wykorzystywane przede wszystkim do przewozu żywności niezbędnej do tego, by móc wyżywić robotników. (opis wydawcy)
🎲1 – 5 osób
🎲od 12 lat
🎲ok. 150 minut
Star Wars: Rebelia
Gra planszowa Star Wars: Rebelia pozwala graczom odtworzyć emocjonujące starcie pomiędzy Sojuszem Rebeliantów a Imperium Galaktycznym. Obejmij kontrolę nad siłami Imperium i uwolnij ich potęgę militarną, aby odnaleźć bazę rebeliantów albo wywołaj Rebelię na szeroką skalę, opierając się na walce partyzanckiej i sabotażu. Do zwycięstwa będziecie jednak potrzebowali czegoś więcej niż potężnej broni. Będziecie potrzebowali bohaterów! Te kultowe postaci mogą wyruszać na tajne misje, aby pomóc w realizacji celu przyświecającego ich stronnictwu albo mogą utrudniać działania rywali. Wyślij Luka Skywalkera na Dagobah, aby odbył tam szkolenie Jedi albo spraw, aby Darth Vader zastawił pułapkę, która uwięzi Hana Solo w karbonicie! Czy Imperium uda się stłumić Rebelię jednym silnym ciosem? Los galaktyki jest w waszych rękach. (opis wydawcy)
🎲2 – 4 osoby
🎲od 14 lat
🎲180 – 240 minut
Lewis & Clark: The Expedition
Lewis & Clark: The Expedition to odświeżona edycja popularnej gry ekonomicznej, która stanowi wyścig, napędzany umiejętnym zarządzaniem zasobami. Podczas zabawy uczestnicy muszą mądrze rozporządzać swoim ekwipunkiem, pozyskiwanymi surowcami, a także członkami wyprawy. Dobre dowództwo to klucz do zdobycia Zachodu! W trakcie gry będziemy działać na dwa sposoby: przeprowadzając akcje przez wysyłanie do wioski towarzyszących nam Indian oraz za pomocą posiadanych na ręce kart postaci. Wśród nich znajdziemy doświadczonych traperów, myśliwych, rewolwerowców, żołnierzy, handlarzy futrem, tłumaczy i podróżników. Każdy z nich posiada unikalne umiejętności, które wspierają graczy podczas wyprawy. (opis wydawcy)
🎲1 – 5 osób
🎲od 14 lat
🎲30 – 150 minut
Pokój 25: Apogeum
25 pomieszczeń, grupa śmiałków i tylko jedna szansa, by wydostać się na zewnątrz… Czy podołacie wyzwaniu? Pokój 25 to gra wymagająca umiejętnego planowania ruchów. Wraz z pozostałymi uczestnikami zostajecie zamknięci w labiryncie 25 pomieszczeń ułożonych w kwadrat. Waszym zadaniem jest poruszanie się po planszy w taki sposób, by jak najszybciej odnaleźć tytułowy Pokój 25, dostać się do niego i uciec. Oczywiście nie wszystkie pomieszczenia są warte odwiedzenia – w wielu z nich czekają na Was niebezpieczne pułapki. (opis wydawcy)
🎲1 – 8 osób
🎲od 10 lat
🎲30 – 60 minut
Wielki połów
Wielki połów to klimatyczna gra z popularną mechaniką push your luck polegającą na dobieraniu kości i korzystaniu z akcji na planszy kołowrotka. Choć zasady gry są proste (w swojej turze gracz wybiera kość i wykonuje 1 akcję), to zwycięstwo wymaga ułożenia przemyślanej strategii i korzystania z dodatkowych możliwości. Rozważnie planuj swoje tury i łącz akcje w niespodziewane kombinacje, a wysuniesz się na prowadzenie! Czy jesteś gotów wykazać się wędkarską finezją i zdobyć najbardziej ambitne osiągnięcia? (opis wydawcy)
🎲1 – 4 osoby
🎲od 14 lat
🎲40 – 90 minut
Abyss
W Abyss gracze starają się przejąć kontrolę nad strategicznymi obszarami podwodnego miasta. Aby to osiągnąć gracze muszą rozwijać się na trzy sposoby. Po pierwsze muszą gromadzić sojuszników, następnie używać ich do zwerbowania Lordów Otchłani, którzy dadzą im dostęp do różnych obszarów miasta. Gracze zdobywają karty sojuszników kupując je w trakcie Eksploracji Głębiny w turze każdego gracza. Zdobycie względów każdego Lorda wymaga posiadania konkretnego zestawu kart. Każdy Lord ma specjalną zdolność, która wpływa na akcje przeciwników, na sytuację właściciela lub inne elementy gry. Jednak gdy gracz zdecyduje się przypisać Lorda do danego obszaru miasta, zdolność Lorda przestaje działać. Tak więc gracze muszą rozważnie planować kiedy i jak wykorzystać wszystkich swoich sojuszników. Oczywiście w grze Abyss nie może zabraknąć walki ze strasznym potworem morskim, który pozostawiony długo w spokoju staje się coraz bardziej łakomym kąskiem. (opis wydawcy)
🎲2 – 4 osoby
🎲od 14 lat
🎲ok. 45 minut
Drako: Rycerze i Trolle
W grze Drako: Rycerze i Trolle jeden z graczy kieruje zespołem trzech poszukiwaczy przygód, których celem jest pokonanie dwóch Trolli. Musi tego dokonać w określonym czasie (zanim wyczerpie się ich talia kart) – wtedy wygra rozgrywkę. Każda postać posiada swoje charakterystyczne umiejętności, których odpowiednie wykorzystanie jest kluczem do sukcesu. Drugi z graczy kieruje dwoma Trollami – ich celem jest utrzymać się przy życiu lub pokonać Złotą Drużynę. Gdy talia kart przeciwnika wyczerpie się – Trolle pozostają na swoim miejscu wciąż nękając okoliczne wioski i odnosząc tym samym zwycięstwo.Wygrywają także, jeżeli uda im się pokonać wszystkich ludzi. (opis wydawcy)
🎲2 osoby
🎲od 8 lat
🎲30 – 45 minut
Kamienna mandala
Witajcie w świecie kamieni mandali, świecie pełnym piękna i spokoju ducha. Jako dystyngowani koneserzy i kolekcjonerzy sztuki, będziecie patronować zdolnym artystom, aby odcisnąć swoje piętno na ich twórczości. Jeżeli pokierujecie nimi mądrze, stworzą dla Was prawdziwe cuda, pełne barw nietuzinkowe kompozycje utrzymane w stylu dalekowschodniej mandali. Kto z Was okaże się najbardziej wpływowym mecenasem? Przekonacie się podczas rozgrywki. Niech to, co nasyca oczy, nasyci także Wasze serca. Kamienna Mandala to piękna gra strategiczna, której zasady zgłębisz w minutę, a grać będziesz przez długie lata! Układajcie kolorowe kamienie, aby wspólnie z innymi graczami stworzyć wspaniałe dzieło sztuki. Choć jest wielu twórców, zwycięzca może być tylko jeden. (opis wydawcy)
🎲2 – 4 osoby
🎲od 8 lat
🎲30 – 45 minut
Memoir ’44
Memoir ’44 to gra planszowa osadzona w realiach II Wojny Światowej. Przeznaczona jest dla 2 graczy (można grać też w 4 osoby – drużynowo), z których każdy kieruje jedną stroną konfliktu – państwami Osi (Niemcy) oraz Aliantami (Anglicy, Amerykanie, Francuzi). Całość rozgrywa się na froncie zachodnim, w roku 1944. Oto gra, która spodoba się nie tylko fanom II Wojny Światowej, ale wszystkim, którzy lubią strategie! Co więcej – spodoba się również tym, którzy interesują się właśnie tym okresem! Przy każdym scenariuszu można znaleźć zarys historyczny, informacje o wyniku starcia i jego znaczeniu w czasie przebiegu wojny. Jeśli dołożymy do tego naprawdę przemyślaną mechanikę otrzymujemy prawdziwy rarytas. (opis wydawcy)
🎲2 osoby
🎲od 8 lat
🎲60 – 90 minut
Blood Rage
Nadszedł Ragnarok, lecz jesteśmy wikingami! Nie ma czasu na rozpacz, to czas na chwałę! Nie boimy się śmierci, gdyż bitewna chwała zapewni nam wieczne miejsce w Walhalli u boku Odyna! W Blood Rage gracze kontrolują klany wikingów dążących do chwały przed apokaliptycznym końcem świata. Podczas gdy Ragnarok pochłania ląd, wikingowie robią to co umieją robić najlepiej – zabijać, plądrować i ginąć w epickich bitwach! Życie przemija, ale chwała jest wieczna! Jest wiele sposobów na zdobycie chwały wikinga. Można zaatakować i splądrować krainę z jej bogactw, zgnieść swych przeciwników w walce, wypełniać zadania lub zginąć! Gracze wyciągają karty przedstawiające dary bogów, które pomogą im w wypełnianiu zadań. Dary te oferują wiele strategii. Pomagają w bitwach, zapewniając chytre taktyki lub kary dla tych wojów, którzy będą w stanie pokonać twe wojska. Rozwijaj swój klan przez dodawanie kolejnych jednostek, umiejętności lub rekrutację bestii ze skandynawskiej mitologii! (opis wydawcy)
🎲2 – 4 osoby
🎲od 13 lat
🎲ok. 90 minut
Horror w Arkham: Ostatnia godzina
Horror w Arkham: Ostatnia godzina to kooperacyjna gra planszowa, w której 1 do 4 badaczy stawia czoła hordzie potworów, próbując odwrócić straszliwy rytuał przywołujący Przedwiecznego. Aby tego dokonać, muszą znaleźć odpowiednie składniki do rytuału, analizując wskazówki pozostawione przez nikczemne hordy kultystów. Rozgrywka w Horror w Arkham: Ostatnią godzinę składa się z serii następujących po sobie rund. Każda z nich dzieli się na dwie fazy (podczas pierwszej działają gracze, podczas drugiej kontrolę na planszy przejmuje Przedwieczny). Naszym zadaniem jest niedopuszczenie do rozprzestrzeniania się potworów oraz zebranie symboli koniecznych do odwrócenia mrocznego rytuału. W tym celu będziemy wybierali dostępne karty akcji i rozpatrywali ich efekty związane z walką z potworami i poruszaniem się po planszy. (opis wydawcy)
🎲1 – 4 osoby
🎲od 14 lat
🎲30 – 60 minut
Twilight Imperium: Świt nowej ery
Twilight Imperium: Świt nowej ery to kultowy tytuł, w którym gracze stają na czele kosmicznych ras aby walczyć o dominację nad galaktyką. W trakcie rozgrywki eksplorują i kolonizują kolejne planety, a także wykorzystują siłę militarną, przewagę technologiczną lub zakulisowe rozgrywki polityczne aby poszerzyć swoje wpływy w nowym ładzie powstającym na gruzach upadłego imperium. Każda rozgrywka w Twilight Imperium to osobna, unikalna epopeja pełna zdrady, konfliktu i wspaniałych podbojów. Galaktykę tworzy 51 kafli, na których znajdziecie wszystko, poczynając od dziewiczych planet, przez supernowe, po pola asteroid i uskoki grawitacyjne. Gracze otrzymują pule kafli i naprzemiennie „układają wszechświat” wokół Mecatol Rex – galaktycznej stolicy znajdującej się w jego centrum. Strategicznie umieszczona burza jonowa może stanowić naturalną barierę dla Twojej rasy, ograniczając kierunek rozwoju, zaś szczęśliwie położony uskok grawitacyjny może ochronić pokojowo nastawioną nację przed agresywnym sąsiadem. W Twilight Imperium jesteście jednocześnie konstruktorami, jak i zdobywcami kosmosu! (opis wydawcy)
🎲3 – 6 osób
🎲od 14 lat
🎲240 – 480 minut
Watergate
Weź udział w słynnej aferze „Watergate”. Dzięki przystępnym zasadom i dwóm odmiennym taliom kart, gra pozwoli przeżyć na nowo historię w ekscytujący i trzymający w napięciu sposób, a każda rozgrywka będzie inna. Proste zasady – „zagraj kartę i wykonaj działanie” – oferują dużo strategicznych decyzji i intensywny pojedynek w przeciąganie liny. To wszystko zamknięte w 30-minutowej rozgrywce, porównywanej przez recenzentów do przebojowej gry „Twilight Struggle”. Dobre przyjęcie gry na rynku potwierdza prestiżowa nagroda Golden Geek w kategorii najlepsza gra 2-osobowa. Watergate to dwuosobowa gra karciana o najsławniejszym skandalu politycznym wszech czasów. Jeden z graczy wciela się w rolę wydawcy gazety, podczas gdy drugi reprezentuje administrację prezydenta Nixona. Administracja prezydenta Nixona musi zyskać odpowiednio duży rozmach swoich działań, by wytrzymać do końca kadencji, natomiast wydawca musi zebrać wystarczająco dużo dowodów, by ujawnić bezpośrednie powiązania dwóch informatorów z prezydentem. Oczywiście administracja zrobi wszystko, by ukryć owe dowody. Czy sekretne źródło nazywane „Głębokim Gardłem” przechyli szalę pojedynku? Kto okażę się zwycięzcą w tym nieubłaganym wyścigu z czasem? (opis wydawcy)
🎲2 osoby
🎲od 12 lat
🎲30 – 60 minut
Century: Cuda wschodu
Century: Cuda wschodu to kontynuacja Korzennego Szlaku, a zarazem w pełni samodzielna gra. Przenieś się do czasów wielkich przygód, możliwości i bogactwa. Przemierzaj morza i oceany ku egzotycznym cudom. Reprezentuj swój naród jako kupiec i kapitan, dąż do kontroli ziem ku chwale i zyskom. Rozpocznij przygodę na Dalekim Wschodzie! Century: Cuda wschodu zachwycą Cię prostotą zasad oraz niezwykle wciągającą mocą zawartych w niej strategii. (opis wydawcy)
🎲2 – 4 osoby
🎲od 8 lat
🎲30 – 45 minut
Mystic Vale: Big Box
Mystic Vale to gra karciana dla 2-4 graczy, w której wcielacie się w klany druidów, które próbują przywrócić przeklętej krainie jej dawne życie. Karty w Waszych taliach przedstawiają części doliny, które musicie zrewitalizować, a każde rozwinięcie, reprezentuje nowe życie przynoszone do krainy. Wasza potęga jest związana z krainą i im więcej życia pojawi się w dolinach i gajach, tym stajecie się potężniejsi, a wraz z Wami duchy natury gotowe ożywić cudowne krainy. W każdej turze zagrywacie karty na swoje pole, aby zdobywać potężne rozwinięcia i cenne karty doliny. Musicie jednak uważać, by nie nadużywać swojej mocy, gdyż może to spowodować rozkład i zakończyć turę. Podczas gry będziecie mogli rozbudować karty dodając do nich potężne rozwinięcia. Tworzenie kart za pomocą rozwinięć i kupowanie kart doliny we właściwym czasie pomoże wam przywrócić do życia najcudowniejszą część Tajemniczej doliny i osiągnąć zwycięstwo. (opis wydawcy)
🎲2 – 4 osoby
🎲od 14 lat
🎲ok. 45 minut
Osadnicy: Narodziny Imperium
Cztery światowe potęgi odkrywają nowe obszary obfitujące w surowce i możliwości. Rzymianie, Barbarzyńcy, Egipcjanie oraz Japończycy – wszyscy chcą poszerzyć granice swoich imperiów, obejmując w posiadanie nowe terytoria. Wznoszą budynki, aby zwiększyć swoją potęgę ekonomiczną, eksploatują kopalnie oraz rozwijają farmy, aby pozyskiwać surowce, budują baraki, żeby szkolić swoich żołnierzy. Wkrótce nowy obszar okazuje się być za mały dla nich wszystkich i rozpoczyna się wojna. Osadnicy: Narodziny Imperium to karciana gra, która pozwala graczom wcielić się w role przywódców czterech wspaniałych cywilizacji. W ciągu 5 rund, gracze będą odkrywać nowe tereny, wznosić budowle, wytwarzać i handlować surowcami, najeżdżać wrogów, a wszystko po to, aby zdobywać punkty zwycięstwa. (opis wydawcy)
🎲1 – 4 osoby
🎲od 10 lat
🎲ok. 60 minut
Rocketmen
Włącz się do emocjonującego, niezwykle dynamicznego wyścigu ku nowym granicom – teraz w kosmosie! Zapraszamy do konfrontacyjnej gry opartej na mechanice budowania talii. W czasie rozgrywki skupisz się na taktycznym planowaniu i będziesz musiał podejmować wiele szybkich decyzji. Rozgrywka w Rocketmen daje poczucie bycia jednym z liderów technologicznego wyścigu w przestrzeni kosmicznej nagradzanego sławą i chwałą. Od Twoich umiejętności zarządzania oraz śmiałości Twojej wizji zależy, w jaki sposób osiągniesz zamierzone cele i doprowadzisz ludzkość na Czerwoną Planetę. Gracze będą zdobywać punkty zwycięstwa za pomyślnie przeprowadzone misje na orbicie okołoziemskiej, Księżycu i Marsie. Dodatkowo będą zdobywać premie, dzięki którym łatwiej będzie można wykonywać kolejne misje. (opis wydawcy)
🎲1 – 4 osoby
🎲od 14 lat
🎲30 – 90 minut
Root
Root to dynamiczna gra opowiadająca o wojnie o wpływy w Wielkim Lesie. Gracze przejmują kontrolę nad jedną z czterech frakcji starających się o przejęcie władzy i udowodnienie, że to jej przedstawiciele są prawowitymi władcami rozległego Leśnogrodu.Polska wersja pudełka Root jest znacznie większa niż wersja angielska, a jej kwadratowy kształt umożliwił umieszczenie w środku plastikowej wypraski, która pomieści zarówno wersję podstawową gry, jak i dodatek Plemiona Rzeczne. Dzięki temu zabiegowi produkt pomieści dwie gry, co pozwoli na zaoszczędzenie miejsca na planszówkowej półce. (opis wydawcy)
🎲2 – 4 osoby
🎲od 10 lat
🎲60 – 90 minut
Ryzyko (Risk)
Jesteś poważanym wodzem wielkich armii. Twoja misja jest prosta – podbić świat! To ostateczne starcie strategii militarnych – poprowadź swoją piechotę, kawalerię i artylerię do walki. Zaplanuj zwycięstwo, myśl taktycznie aby zdobywać terytoria i kontynenty w kampanii o panowanie nad światem. Z rozwagą wzmacniaj swoje oddziały, aby bronić swoich terytoriów lub wzmocnić linię frontu. Pokonaj wrogów i podążaj ku zwycięstwu! Ryzyko to klasyczna gra strategiczna, w której gracze dążą do opanowania globu poprzez supremację militarną. Ryzyko, podobnie jak Monopoly, posiada nieskomplikowane zasady i niesamowitą grywalność które czynią z tej gry bardzo wciągającą rozrywkę zarówno dla planszowych weteranów jak i całych rodzin! (opis wydawcy)
🎲3 – 5 osób
🎲od 12 lat
🎲40 – 120 minut
Spirit Island
Od niepamiętnych czasów na odizolowanej wyspie mieszkają potężne duchy. Są one integralną częścią świata natury, jak również czymś ponad nim. Dahanie – rdzenni mieszkańcy wyspy – żyją z duchami w zgodzie, szanują je, lecz podchodzą do ich działań z pewną dozą ostrożności. Niestety na wyspie pojawili się najeźdźcy z dalekich krajów, którzy zaburzają naturalną równowagę, niszcząc obecność duchów i wszystko inne na swojej drodze. Jako duchy musicie połączyć siły i wypędzić najeźdźców z wyspy… zanim będzie za późno! Spirit Island jest kooperacyjnym tytułem dla zaawansowanych graczy. Grający wspólnie ratują wyspę przed najeźdźcami wykorzystując zdolności i moce specjalne duchów, w które się wcielają. Podstawowa gra zawiera osiem duchów do wyboru. Każdy cechuje się innym poziomem złożoności, dysponuje różnymi mocami i wymaga od graczy różnego stylu gry. Dodatkowo gra pozwala zwiększyć poziom trudności poprzez wykorzystanie jednego z czterech dostępnych scenariuszy lub wybrania określonego przeciwnika. (opis wydawcy)
🎲1 – 4 osoby
🎲od 13 lat
🎲90 – 120 minut
Wiedeński łącznik
Wiedeński łącznik to kooperacyjna gra szpiegowska. To doświadczenie, które pozwoli ci razem z przyjaciółmi wcielić się w rolę szpiegów prowadzących tajne operacje w historycznych czasach zimnej wojny! Gra zawiera cztery unikatowe misje, których akcja toczy się w Europie, w tym w Wiedniu, Pradze i Berlinie. Mechanika gry oparta na bestsellerze Detektyw: Kryminalna Gra Planszowa i poszerzona o dodatkowe elementy odzwierciedlające pracę tajnego wywiadu. Wiedeński łącznik to idealny wybór, jeśli lubisz gry z immersyjną narracją i wciągającą fabułą. To fascynująca historia inspirowana prawdziwymi wydarzeniami w Europie z lat 70-tych. Fabuła stworzona przez Przemysława Rymera mogłaby spokojnie być użyta jako scenariusz do popularnego mini-serialu Netflixa lub HBO. Cztery misje zaprezentowane w pudełku tworzą spójną, epicką historię, więc jeśli lubisz takie seriale jak Detektyw, Outsider, czy Mozaika, ta gra może być dla Ciebie! (opis wydawcy)
🎲1 – 5 osób
🎲od 16 lat
🎲90 – 120 minut
Aquatica
Aquatica to strategiczna gra planszowa o unikalnej mechanice i wyjątkowej grafice dla do 4 graczy, posiada również tryb solo. Gra osadzona jest w podwodnym świecie fantasy z pięknie ilustrowanymi kartami i oryginalnymi komponentami – mantami. Gracze eksplorują ocean, zdobywają lokacje i podwodne postaci oraz realizują cele. Świetna gra dla miłośników karcianek, mechaniki engine building i budowania kombosów. Aquatica to gra planszowa dla 1-4 graczy. Każdy z Was wciela się w rolę jednego z królów oceanu próbując znaleźć zasoby dla swojego królestwa. Waszym celem jest posiadanie największej liczby punktów zwycięstwa na koniec gry. Aby je zdobyć, musicie eksplorować, podbijać i kupować Lokacje, werbować nowe postacie i wypełniać cele. Gracz z największą liczbą punktów zwycięstwa i najlepiej prosperującym królestwem zostanie ogłoszony najwspanialszym władcą wśród królestw Aquatiki. (opis wydawcy)
🎲1 – 4 osoby
🎲od 12 lat
🎲30 – 60 minut
Black Angel
Black Angel to gra oparta o mechanikę przydzielania pracowników. Podczas rozgrywki każdy z uczestników wciela się w jedną ze sztucznych inteligencji dowodzących grupą robotów. Naszym zadaniem będzie zarządzanie statkiem – bezpieczne poprowadzenie go w przestrzeni kosmicznej, odpieranie ataków z zewnątrz, wykonywanie niezbędnych napraw, a ostatecznie dotarcie prosto do celu. Za realizowanie tych zadań otrzymujemy punkty, które zostaną zsumowane na koniec gry. (opis wydawcy)
🎲1 – 4 osoby
🎲od 12 lat
🎲60 – 120 minut
Blackout: Hongkong
Wyobraź sobie, że najbardziej rozświetlone miasto na świecie pogrąża się w ciemności… W takiej właśnie sytuacji rozpoczynasz Blackout: Hongkong! Minionej nocy Hongkong nieoczekiwanie został dotknięty rozległym zanikiem napięcia. Patrząc, jak służby starają się opanować sytuację, decydujesz się wziąć sprawy w swoje ręce i przywrócić choć trochę porządku w mieście! Zwykłe życie, do którego byłeś przyzwyczajony, poszło w niepamięć. W obliczu braku prądu nawet najbardziej przyziemne czynności stały się wyzwaniem. Czy potrafisz tak zarządzić tą trudną sytuacją, aby przywrócić choć pozorny porządek? Jeśli Ci się to uda, z pewnością będziesz wpływową osobą, kiedy do Hongkongu ponownie zawita ład i porządek! W grze Alexandra Pfistera Blackout: Hongkong musisz sprawnie zarządzać ciągle zmieniającą się dostępnością zasobów oraz dowodzić zespołem najwybitniejszych specjalistów. Staraj się, aby Hongkong nie pogrążył się ponownie w chaosie. (opis wydawcy)
🎲1 – 4 osoby
🎲od 14 lat
🎲75 – 150 minut
Die Macher
W Die Macher walczysz o władzę na niemieckiej scenie politycznej. Jako szef partii organizujesz kampanie wyborcze jednej z pięciu partii w wyborach w różnych landach. By wygrać, musisz dostosować swój program do oczekiwań wyborców, organizować wiece partyjne, wpływać na media i z powodzeniem używać gabinetu cieni. Die Macher to złożona, ekscytująca gra, która pozwala 3-5 graczom poczuć gorączkę procesu wyborczego.Jeśli chcesz jeszcze bardziej zagłębić się w niuansach wyborczej machiny,gra ma dla ciebie wariant zaawansowany z cyklem siedmiu wyborów regionalnych. Die Macher ukazał się w 1986 roku i szybko zdobył status gry kultowej. To trzecia gra Karla-Hainza Schmiela (Saint Petersburg, Tribune). Niniejsza edycja to poprawiony, wyszlifowany przez autora klasyk sprzed lat. (opis wydawcy)
🎲3 – 5 osób
🎲od 12 lat
🎲ok. 150 minut
Dwergar
Jesteś przywódcą gildii krasnoludów, która pracuje w legendarnej kopalni Dwergar. Twoim zadaniem jest zdobycie wszelkiego rodzaju zasobów (kamieni, żelaza, złota, klejnotów, ciepła). Używaj ich, aby rozwijać infrastrukturę kopalni, wypełniając karty ze zalecaniami architektów. Korzystając z wydobytych zasobów realizujesz karty zleceń, otrzymując w zamian punkty zwycięstwa. Głębia rozgrywki oraz intuicyjne zasady zadowolą nawet wytrawnych graczy. Karty wydarzeń, zmienna dostępność fachowców oraz 5 różnych tali zleceń architektów gwarantują różnorodność każdej rozgrywki. Gra trwa 10 rund. Zwycięzcą jest gildia krasnoludów z największą liczbą punktów zwycięstwa! (opis wydawcy)
🎲2 – 4 osoby
🎲od 12 lat
🎲60 – 120 minut
Epoka Kamienia (Stone Age)
Każdy wiek ma swoje wyzwania. Epoka kamienna ukształtowała się przez pojawienie się rolnictwa i przetwórstwa. Zaczyna i rozwija się handel, a cywilizacja zakorzenia się i rozprzestrzenia.
Celem graczy jest sprostanie tym wszystkim wyzwaniom. Istnieję wiele dróg, aby to zrobić, dzięki temu każdy może to zrobić na swój własny sposób. Gracze walczą o przetrwanie działając jako myśliwi, zbieracze, rolnicy i wytwórcy narzędzi. Zbierając surowce i hodując zwierzęta będziesz w stanie konstruować narzędzia niezbędne do tego, aby udało ci się zbudować cywilizację. W 3 fazach gracze wykorzystują swoich ludzi. W pierwszej fazie umieszczają swych ludzi w tych regionach planszy, w których będą według nich przynosić zyski, między innymi na terenach łowieckich, w ośrodku handlowym czy w kamieniołomie. Druga faza aktywuje jeden z tych obszarów. W trzeciej fazie gracze muszą dysponować wystarczającą ilością pożywienia, aby przetrwać. (opis wydawcy)
🎲2 – 4 osoby
🎲od 10 lat
🎲60 – 90 minut
Hard City
Taktyczna gra planszowa zawierająca szczegółowe figurki w skali 32 mm, rozgrywana w trybie „jeden przeciwko wszystkim”, w unikalnym settingu „new retro”, mocno inspirowanym filmami akcji klasy B i niepowtarzalną atmosferą lat 80-tych. Hard City to figurkowa gra planszowa dla od 1 do 5 graczy, w której uczestnicy wcielają się w role odważnych funkcjonariuszy Policji Miasta Hard City. Będą musieli zmierzyć się z hordami mutantów kontrolowanych przez złego Doktora Zero – szalonego naukowca, którego celem jest przejęcie kontroli nad miastem dziś… a jutro nad całym światem! Aby wyjść cało z tego starcia, gracze będą musieli współpracować ze sobą, by uratować jak największą liczbę obywateli miasta. Będą korzystać z unikalnych zdolności ich postaci, aby przeciwstawić się wściekłym atakom żadnych krwi mutantów. Zostań funkcjonariuszem policji i wkrocz na deszczowe, zalane światłem neonów ulice Hard City. Powstrzymaj geniusza zbrodni zwanego Doktorem Zero, strzelaj do mutantów, ratuj cywili i głośno słuchaj syntezatorowej muzyki płynącej z głośników Twojego Chevroleta. Otrzymasz potężny arsenał broni i ekwipunek, który pozwoli Ci przetrwać do czasu przyjazdu posiłków. Albo wciel się w samego Doktora Zero, wysyłaj na ulice swoich sługusów, walcz z policjantami i w końcu przejmij kontrolę nad metropolią! (opis wydawcy)
🎲1 – 5 osób
🎲od 12 lat
🎲30 – 60 minut
Mezo
Mezo to innowacyjna gra area control i dudes on a map dla 2-4 graczy zainspirowana mitologią Majów. Będziesz kontrolował potężnego boga, plemię złożone z jego wojowników, szamanów oraz czempiona. Plemiona te zmierzą się w walce o dominację, będą budować piramidy i składać krwawe ofiary na cześć swoich bogów. Dzięki unikatowym figurkom bogów, asymetrycznemu zarządzaniu i rozbudowanym, licznym sposobom osiągnięcia zwycięstwa, jest to niezwykle regrywalna oraz pełna rywalizacji gra. (opis wydawcy)
🎲2 – 4 osoby
🎲od 14 lat
🎲90 – 120 minut
Miasto Szpiegów: Estoril 1942
Podczas gry zadaniem graczy jest stworzenie najbardziej efektywnej siatki szpiegowskiej. Wszyscy rozpoczynają rozgrywkę z zestawem 6 kart postaci, które będą posyłać w różne historyczne miejsca, aby wykonywały zadania polegające na pozyskiwaniu nowych szpiegów, zdobywaniu punktów zwycięstwa oraz wypełnianiu misji. Każda z postaci dysponuje siłą wpływu – bazową cechą opisującą jak skutecznym jest agentem, narodowością, która w zależności od lokacji może oferować dodatkowe bonusy lub utrudnienia, jedną lub więcej specjalnych umiejętności oraz liczbę punktów zwycięstwa, które werbujący gracz otrzyma na koniec gry za posiadanie danej postaci w swojej siatce szpiegowskiej. W trakcie gry gracze umieszczają swoich szpiegów na planszach lokacji walcząc o zwerbowanie nowych agentów. Zwerbowane postacie wchodzą w skład siatki szpiegów gracza i w kolejnych turach mogą zostać użyte do werbowania kolejnych szpiegów, czyniąc to zwykle efektywniej od postaci z którymi zaczynamy grę.
Każda lokacja posiada unikalne warunki zmieniające warunki gry, a także jednego agenta, przydzielanego losowo, którego można w niej zwerbować. (opis wydawcy)
🎲2 – 4 osoby
🎲od 10 lat
🎲45 – 60 minut
On Mars (edycja Deluxe)
On Mars pozwoli Wam wcielić się w rolę szefa jednej z prywatnych kompanii eksploracji i kolonizacji przestrzeni kosmicznej. Zostaniecie pionierami w swoim fachu. Waszym celem będzie rozwinięcie największej, najbardziej zaawansowanej, samowystarczalnej i niezależnej od żadnej Ziemskiej korporacji kolonii na Marsie, osiągając tym samym założenia misji wyznaczonej przez OMDE, jak również ukryty cel własnej korporacji. Aby tego dokonać, każdy będzie się starał rozwijać główną kolonię założoną w 2034 roku przez Organizację Rozwoju i Eksploracji Marsa – OMDE (Organization for Mars Development and Exploration), która będzie przedsionkiem do szerszej eksploracji czerwonego globu. Poprzez ściąganie na Marsa nowych osadników i odpowiednie nimi zarządzanie będziecie mogli odkrywać nowe terytoria; wydobywać zasoby ukryte pod jego powierzchnią; oraz zarządzać konstrukcją, zasilaniem i modernizacją budynków takich jak: fabryki tlenu, elektrownie czy kopalnie. Celem ludzkości na nowej planecie jest nauczenie się jak cenić wodę, powietrze i inne rzeczy niezbędne do przeżycia bardziej niż pieniądze. Czy odważycie się wziąć udział w następnym największym podboju ludzkości? Rozgrywka w On Mars odbywa się w turach podzielonych na fazy. Wspólnie zdecydujecie, który z celów OMDE będzie realizowany w czasie gry; jaki będzie początkowy rozkład kolonistów w koloniach dostępnych na początku zabawy; oraz jakie początkowe budynki wspólnotowe i materiały musi zapewnić i autoryzować Ziemia. Daje to możliwość przeprowadzenia wielu różnych wariantów układu startowego, co zachęca do ponownych prób kolonizacji obcej planety. (opis wydawcy)
🎲1 – 4 osoby
🎲od 14 lat
🎲90 – 150 minut
Ragusa
Ragusa to nieskomplikowana gra typu euro, w której gracze na zmianę umieszczają swoje domy, zdobywając dostęp do surowców lub wykonując odpowiednie akcje przynoszące punkty. Zasady są proste, ale dają wiele możliwości na osiągnięcie zwycięstwa. To doskonały tytuł dla graczy, którzy chcą zrobić kolejny krok w planszówkowej przygodzie. Dzięki ilustracjom Bartka Roczniaka, Ragusa zachwyca estetyką i wykonaniem komponentów. Gracze budują domy na styku trzech sześciokątnych pól (heksów), rozwijając swoją ekonomię poprzez uzyskiwanie dostępu do surowców (na obszarach wiejskich) oraz akcji (w mieście). Każdy umieszczony dom aktywuje jednocześnie trzy sąsiadujące z nim miejsca. Surowce pozyskane na obszarach wiejskich (drewno, kamień) służą do budowy kolejnych budynków, z oliwek, winogron i rudy srebra można natomiast produkować w mieście towary: oliwę, wino i srebro, które później sprzedajemy. Ich wartość rynkowa zmienia się za sprawą przypływających i wypływających z miasta statków handlowych. Ostatnim surowcem są ryby, taki rodzaj jokera, za które można zdobywać punkty zwycięstwa albo zamieniać je na inne surowce. (opis wydawcy)
🎲1 – 5 osób
🎲od 12 lat
🎲40 – 80 minut
Star Realms (nowa edycja polska)
Weź udział w międzygalaktycznym konflikcie w Star Realms, znanej i popularnej grze autorstwa karcianych weteranów: Darwina Kastle i Roba Dougherty. Połącz emocje towarzyszące grom pojedynkowym z możliwościami taktycznymi znanymi z gier opartych na mechanice budowania talii. Gromadź punkty handlu i pozyskuj potężne okręty i bazy, które zasilą Twoje imperium. Łącz zakupione karty w niszczycielskie kombinacje, które zdominują pole bitwy zapewniając Ci punkty walki. Wykorzystuj zdolności sojuszy, aby zagwarantować sobie władzę w galaktyce. Chwała i splendor czekają! Czy odważysz się po nie sięgnąć? Star Realms to karciana gra bitewna oparta na mechanice rozbudowy talii. Nowe wydanie Star Realms zawiera 144 karty i pozwala na rozgrywkę w 4 osoby. (opis wydawcy)
🎲2 – 4 osoby
🎲od 8 lat
🎲ok. 20 minut
Sword & Sorcery: Nieśmiertelne dusze
Sword & Sorcery: Nieśmiertelne dusze to kooperacyjna gra planszowa dla 1 do 5 graczy, osadzona w magicznym świecie fantasy. Bohaterowie o unikatowych mocach zostali wyrwani z objęć śmierci, aby jeszcze raz przeciwstawić się siłom zła, kontrolowanym przez grę, ocalić królestwo od zagłady i uwolnić swoje dusze od wiążącego je zaklęcia. Bohaterowie przyzwani zostali jako nieśmiertelne dusze, znacznie jednak osłabione wskrzeszeniem, lecz rosnące w siłę z każdym wykonanym zadaniem fabularnym. Zdobywając punkty duszy, bohaterowie mogą wzmacniać swoje dusze, przywracając je do dawnej świetności i wyposażając się w nowe zdolności, magiczny i duchowy oręż oraz potężne artefakty. Sword & Sorcery: Nieśmiertelne dusze to połączenie gry drużynowej znanej z najlepszych MMORPG i dynamicznych RPG akcji, składające się na wyjątkową przygodę w świecie fantasy! (opis wydawcy)
🎲1 – 5 osób
🎲od 12 lat
🎲60 – 90 minut
Tekhenu: Obelisk Słońca
Tekhenu: Obelisk Słońca to strategiczna gra planszowa Daniela Tascini (Teotihuacan) i Dávida Turczi (Anachrony) oparta na mechanice dice drafting. Trwająca od godziny do dwóch rozgrywka przeniesie 1-4 graczy do świata starożytnego Egiptu. Tekhenu zabierze graczy do starożytnego Egiptu. W tej strategicznej potyczce dla 1-4 graczy, dobierają oni akcje tak, by jak najefektywniej wznieść kompleks świątyń. Najnowszy tytuł autorstwa Daniela Tasciniego (Tzolkin, Teotihuacan) i Dávida Turcziego (Anachrony, Kitchen Rush, Tawantinsuyu) to pozycja, której wyczekiwali miłośnicy budowania strategii. Zacznij tworzyć i rozwijać jedno z najbardziej imponujących miejsc, jakie widział świat. Wznoś budynki ku czci egipskich bogów: Horusa, Ra, Hathor, Bastet, Thota i Ozyrysa. Musisz ostrożnie zarządzać swoimi działaniami i być przygotowanym do ostatecznego rozrachunku. Plansza do gry w Tekhenu: Obelisk Słońca jest podzielona na sześć części, z których każda wiąże się z jednym egipskim bogiem. Pośrodku stoi imponujący obelisk (tytułowy obelisk Tekhenu), który rzuca cień na różne części planszy. W rezultacie obszar wokół obelisku jest podzielony na części położone w pełnym słońcu, zacienione i zupełnie ciemne. W każdej rundzie gracze dobierają kości i wykonują akcje zgodne z wartością liczby oczek oraz sekcją, z której zostały dobrane. Niektóre akcje są niedostępne ze względu na położenie cienia obelisku na planszy. Gra toczy się na przestrzeni kilku rund. Wygrywa gracz z największą liczbą punktów zwycięstwa, zdobywanych na różne sposoby w różnych sekcjach. (opis wydawcy)
🎲1 – 4 osoby
🎲od 14 lat
🎲60 – 120 minut
Teotihuacan: Miasto bogów
Teotihuacan: Miasto Bogów to strategiczna gra oparta na zarządzaniu robotnikami i zasobami, która wymaga mądrego planowania i umiejętności dostosowania się do zmieniającej się sytuacji. Każdy gracz zarządza grupą robotników reprezentowanych przez kości, które są przenoszone pomiędzy lokacjami na modularnej planszy. Opracujcie własne strategie, dostosujcie się do różnych układów planszy i spoglądajcie z trwogą ku niebiosom, gdyż z każdym zaćmieniem Wasze starania zostaną poddane ocenie – a Wasza sława będzie poddana próbie upływającego czasu. (opis wydawcy)
🎲1 – 4 osoby
🎲od 14 lat
🎲90 – 120 minut