Najlepsze gry planszowe rodzinne
Rodzinne

Najlepsze gry planszowe rodzinne

Jakie są najlepsze gry planszowe rodzinne? Sprawdźcie planszówki dla całej rodziny, w które warto zagrać!

Gry planszowe rodzinne, w które warto zagrać

Poniżej znajdziecie fajne gry planszowe rodzinne, które są dostosowane zarówno dla młodszych, jak i starszych graczy, dzięki czemu w daną planszówkę może zagrać cała rodzina. Zebraliśmy gry planszowe familijne, które są dostępne w polskich sklepach. Nie ma nic gorszego, niż tytuł, który wpadnie nam w oko, a następnie okazuje się, że np. nakład się wyczerpał i nie jest już dostępny w sklepach.

Ranking gier planszowych rodzinnych

Warto tutaj zaznaczyć, że poniższe gry planszowe dla całej rodziny nie są usegregowane od najlepszej do najgorszej – każdy z tytułów warto zagrać. Wszystkie gry planszowe rodzinne różnią się tutaj zasadami, klimatem, wydaniem czy też ceną. Dlatego każdy ranking jest bardzo czysto subiektywny. W takim przypadku warto przeczytać na spokojnie opis plus sprawdzić wszelkie informacje związane z tym, ile trwa czas rozgrywki lub dla ilu graczy jest dana gra planszowa dla całej rodziny. Jeśli chcecie, aby w daną grę grały tylko Wasze pociechy, sprawdźcie nasze inne zestawienie, czyli najlepsze gry planszowe dla dzieci.

Wsiąść do Pociągu: Europa

Od urwistych wzgórz Edynburga po słoneczne nabrzeża Stambułu, z dusznych alej Pampeluny do wietrznego Berlina – Wsiąść do pociągu: Europa zabierze cię w wielką podróż przez wielkie miasta Starego Kontynentu u progu zeszłego stulecia. Czy odważysz się przebyć mroczne tunele Szwajcarii? Wsiądziesz na pokład promu przemierzającego Morze Czarne? Wzniesiesz dumne dworce w stolicach imperiów? Następne posunięcie może uczynić Cię największym magnatem kolejowym Europy! Pakuj walizki, wołaj bagażowego i wsiądź do pociągu! Wsiąść do Pociagu: Europa to gra familijna o wielkiej, kolejowej przygodzie. Uczestnicy zbierają karty przedstawiające wagony i używają ich by budować dworce, pokonywać tunele, wsiadać na promy i zajmować trasy kolejowe jak Europa długa i szeroka. To prosta i elegancka planszówka, której można nauczyć się w 5 minut. Zapewni dobrą zabawę całej rodzinie, niezależnie od wieku i stopnia zaawansowania uczestnków.

🎲 2 – 5 osób
🎲 od 8 lat
🎲 60 – 90 minut

Dobble

Spójrz na pierwszą kartę, którą trzymasz w ręku oraz na tę, która leży na środku stołu. Znajdź na nich wspólny symbol, nazwij go i szybko pozbądź się swojego kartonika. Teraz następny! Tylko nie zwątp, każda karta łączy się z inną zawsze tylko jednym symbolem! Dobble to rozrywka absolutnie dla każdego – gra nadaje się zarówno do zabawy z dziećmi, jak i na imprezy dorosłych. 55 kolorowych kart zamkniętych jest w solidnej, metalowej puszce, dzięki czemu łatwo zabrać Dobble ze sobą i grać absolutnie wszędzie: w poczekalni u lekarza, w pociągu, na wycieczce… (opis wydawcy)

🎲 2 – 8 osób
🎲 od 6 lat
🎲 5 – 10 minut

Dixit

Wstrzymaj na chwilę oddech! Karty zostały odkryte. Ich wspólną cechą jest tajemnicze zdanie, lecz tylko jedna z kart jest do niego kluczem. Użyj swojego sprytu i intuicji, by nie dać się złapać w pułapkę zastawioną przez pozostałych graczy. Dixit to wesoła i zaskakująca gra skojarzeń do wspólnego odkrywania w gronie przyjaciół i rodziny. (opis wydawcy)

🎲 3 – 8 osób
🎲 od 8 lat
🎲 ok. 30 minut

Dixit Odyseja

Wstrzymaj na chwilę oddech! Karty zostały odkryte. Ich wspólną cechą jest tajemnicze zdanie, lecz tylko jedna z kart jest do niego kluczem. Użyj swojego sprytu i intuicji, by nie dać się złapać w pułapkę zastawioną przez pozostałych graczy. Puść wodze fantazji i baw się z Dixit Odyseja – rozszerzoną wersją popularnej gry skojarzeniowej. Dzięki dodatkowym elementom możesz zaprosić do zabawy aż 12 osób! Razem wyruszcie na poszukiwanie nowych, zaczarowanych światów i bawcie się wyobraźnią. (opis wydawcy)

🎲 3 – 12 osób
🎲 od 8 lat
🎲 ok. 30 minut

Dungeons & Dragons: Tyrants of the Underdark (edycja polska)

Pozycja to paradoks świata mego ludu, ograniczenie naszej potęgi wynikające z głodu tej właśnie potęgi. Osiąga się ją przez zdradę, a ona czyni podatnymi na zdradę tych, którzy zdradzili wcześniej. Ci najpotężniejsi w Menzoberranzan spędzają całe dnie na oglądaniu się przez ramię, by ochronić się przed sztyletami, które mogłyby wbić się w ich plecy. A śmierć czeka zwykle z przodu – Drizzt Do’Urden, „Ojczyzna” R.A. Salvatore. Zajmij swoje miejsce jako jedna z przywódczyń domów drowów i walcz o kontrolę nad Podmrokiem. Zbuduj swoją talię, aby rekrutować sługusów i wykorzystywać ich jako narzędzia do zabijania, infiltracji i kontrolowania domów przeciwników. Bądź ostrożny, ponieważ tylko jeden ród może rządzić Podmrokiem! (opis wydawcy)

🎲 2 – 4 osoby
🎲 od 14 lat
🎲 ok. 60 minut

Splendor

Splendor jest dynamiczną i niemal uzależniającą grą w zbieranie żetonów i kart, które tworzą zasoby gracza, umożliwiające mu dalszy rozwój. Gracze wcielają się w renesansowych kupców, którzy próbują nabyć kopalnie klejnotów, środki transportu, sklepy – wszystko to w celu zdobycia jak największego prestiżu. Gdy będziesz już dostatecznie bogaty, być może zaszczyci Cię swą wizytą przedstawiciel szlachty, co jeszcze podniesie Twój prestiż w oczach konkurencji. (opis wydawcy)

🎲 2 – 4 osoby
🎲 od 10 lat
🎲 ok. 30 minut

Azul (edycja polska)

Azulejos – oryginalnie były to biało-niebieskie płytki ceramiczne, sprowadzone do Europy przez Maurów. Sławę i popularność w Portugalii zdobyły po wizycie króla Manuela I w południowej Hiszpanii. Król zafascynował się oszałamiającym pięknem mauretańskich dekoracji pałacu w Alhambrze i pod ich wrażeniem zlecił natychmiast przyozdobienie swojego pałacu w Portugalii podobnymi płytkami. W grze Azul wcielisz się w artystę, układającego przepiękne mozaiki z Azulejos na ścianach pałacu królewskiego w Évorze. (opis wydawcy)

🎲 2 – 4 osoby
🎲 od 8 lat
🎲 30 – 45 minut

Harry Potter i Magiczny Quiz

Różdżki w dłoń, jesteście w Hogwarcie! Stańcie w szranki, odpowiadajcie na pytania dotyczące świata Harry’ego Pottera i przynieście swoim barwom chwałę oraz Puchar Domów. Harry Potter i Magiczny Quiz to gra, w której fani opowieści o małym czarodzieju będą mieli okazję zabłysnąć wiedzą na temat znanych bohaterów i wydarzeń. W pudełku znajdziecie mechanizm, który głosem dyrektora Hogwartu poprowadzi Was przez całą rozgrywkę: przedstawi zasady, odczyta pytania oraz przypilnuje przestrzegania reguł. Waszym zadaniem będzie wyłącznie udzielanie odpowiedzi, jednak uważajcie – każda pomyłka będzie Was sporo kosztowała! (opis wydawcy)

🎲 2 – 4 osoby
🎲 od 8 lat
🎲 15 – 20 minut

Pięć Klanów

Twoja karawana przekroczyła granicę Krainy Tysiąca i Jednej Nocy i dotarła do legendarnego Sułtanatu Naqali. Od wielu lat tron państwa-miasta pozostaje pusty, bowiem szanowany sułtan opuścił ten świat bezpotomnie. Wróżbici przepowiedzieli jednak przybycie nieznajomych, którzy, wpływając na pięć klanów, stoczą walkę o kontrolę nad osławioną krainą. Czy to właśnie Ty wypełnisz proroctwo? Okiełznaj pradawne dżiny i pokieruj pięcioma klanami, a Sułtanat może być Twój! Pięć Klanów to strategiczna gra z modularną planszą, w której wcielamy się w obcokrajowców przybywających do legendarnego państwa-miasta Naqali. Manipulując tytułowymi klanami, a także biorąc na służbę prastare dżiny, będziemy próbowali zdobyć wpływy w mieście. Zwycięży osoba, która zdobędzie najwiecej punktów z dóbr zgromadzonych podczas gry, zebranych płytek oraz pozyskanych sojuszników. (opis wydawcy)

🎲 2 – 4 osoby
🎲 od 13 lat
🎲 40 – 80 minut

Wsiąść do Pociągu: USA

2. października 1900 roku. 28 lat wcześniej londyński ekscentryk Phileas Fogg wygrał swój słynny zakład o podróż w 80 dni dookoła świata. Teraz, u progu nowego wieku nadszedł czas na nową „niewiarygodną podróż”. Starzy przyjaciele, którzy zebrali się by uczcić wygraną Fogga podejmują nowe wyzwanie. Stawka – 1 milion dolarów – zwycięzca bierze wszystko. Cel: kto może odwiedzić koleją najwięcej miast w Ameryce Północnej, w 7 dni! Przygoda rozpoczyna się już teraz… Wsiaść do Pociągu: USA zdobyła prestiżową nagrodę „Gra Roku” (Spiel des Jahres)  – została oceniona przez grono ekspertów za najlepszą grę wydaną w roku 2004. Od tego czasu pozostaje jedną z najwyżej ocenianych gier planszowych na świecie! (opis wydawcy)

🎲 2 – 5 osób
🎲 od 8 lat
🎲 ok. 45 minut

Cortex

Zabierz swój mózg na salę gimnastyczną i podejmij wyzwanie, jakim jest rozgrywka w Cortex! Ta szybka i wesoła gra pozwoli Ci wzmocnić pamięć, refleks i logiczne myślenie, jednocześnie dając masę frajdy! W Cortex od 2 do 6 graczy będzie rywalizować ze sobą, szybko zgadując odpowiedzi na 8 rodzajów wyzwań, które rozwijają różne funkcje ludzkiego mózgu. Za prawidłowe odpowiedzi otrzymają części układanki, a pierwsza osoba, która zdobędzie wszystkie 4 części i ukończy swój obrazek mózgu, zostanie zwycięzcą! Cortex pozwoli Wam rozgrzać obie półkule mózgu i porządnie go wygimnastykować. To doskonała gra familijna, która sprawdzi się też na imprezach, spotkaniach, czy w podróży! (opis wydawcy)

🎲 2 – 6 osób
🎲 od 8 lat
🎲 ok. 15 minut

Obrazki

Kolorowe kostki, sznurki i patyki… Wylosuj zestaw kreatywnych narzędzi, a następnie spróbuj z jego pomocą odzwierciedlić wskazane zdjęcie. Niech inni domyślą się, o którą fotografię chodziło! Obrazki to dynamiczna gra rodzinna z niezwykle prostymi zasadami. Każdy z uczestników będzie starał się odwzorować grafikę z sekretnej karty za pomocą jednego z dołączonych zestawów elementów. A gdy wszyscy skończą swoje prace, przyjdzie czas na odgadywanie, o które obrazki chodziło. (opis wydawcy)

🎲 3 – 5 osób
🎲 od 8 lat
🎲 ok. 30 minut

Tajemniczy ogród

Tajemniczy ogród to przepięknie wykonana, urzekająca karcianka, w którą można grać na kilka różnych sposobów. Podczas zabawy uczestnicy będą tworzyć piękne ogrody pełne pachnących kwiatów, wspaniałych drzew, tajemniczych ścieżek i przyciągających wzrok dekoracji. Aby wygrać, należy ostrożnie dobierać karty, obserwując sytuację w swoim ogrodzie oraz to, co dzieje się u przeciwników. Dzięki prostym zasadom gra doskonale nadaje się dla osób początkujących i do rodzinnej zabawy, a dopracowanie graficzne (zarówno ilustracji, jak i elementów przestrzennych) cieszy oko i sprawia, że rozgrywka jest prawdziwą przyjemnością. (opis wydawcy)

🎲 1 – 7 osób
🎲 od 8 lat
🎲 20 – 60 minut

7 cudów świata (nowa edycja)

Zostań przywódcą jednego z siedmiu wielkich miast świata antycznego. Zbieraj surowce ze swoich ziem, weź udział w odwiecznym wyścigu cywilizacyjnym, nawiąż kontakty handlowe i stwórz militarną potęgę. Pozostaw ślad na kartach historii budując cud architektury, który przetrwa wieki! 7 cudów świata to świetnie zbalansowana gra o rozwoju cywilizacji, która łączy proste zasady i dynamiczną rozgrywkę z planowaniem i strategicznym myśleniem. Uczestnicy wcielają się w przywódców starożytnych miast, które starają się poprowadzić do jak najbardziej optymalnego rozwoju. (opis wydawcy)

🎲 3 – 7 osób
🎲 od 10 lat
🎲 ok. 30 minut

Stella (edycja polska)

Poszukiwacze gwiazd! Wyruszcie w podróż po nieboskłonie i sprowadźcie do swojego świata nieco światła. Stella to gra rywalizacyjna osadzona w Uniwersum Dixita, w której gracze interpretują ilustracje pod kątem wspólnie wylosowanego hasła. Wybieraj te same grafiki, co inni, aby zwyciężyć! Podejmuj skalkulowane ryzyko, ale uważaj, bo zachłanność może się skończyć Twoim upadkiem w odmęty ciemności! (opis wydawcy)

🎲 3 – 6 osób
🎲 od 8 lat
🎲 ok. 30 minut

Trek 12

Wybierz się w pieszą wędrówkę po Himalajach, podczas której będziesz wyznaczać nowe szlaki na szczyty. Dokładnie mapuj teren i oznaczaj trasę, ale zachowaj ostrożność na najniebezpieczniejszych ścieżkach. Spryt i odwaga będą konieczne, aby podejmować właściwe decyzje, podnieść swoją reputację i, kto wie, być może stać się legendarnym wspinaczem. Trek 12 to gra typu roll-and-write, która oferuje rosnące poziomy trudności. Naszym celem jest zdobycie jak największej liczby punktów poprzez sprytnie rozmieszczanie wartości liczbowych na arkuszy trasy górskiej. (opis wydawcy)

🎲 1 – 50 osób
🎲 od 8 lat
🎲 15 – 30 minut

Beez (edycja polska)

Spójrz na świat oczami pszczoły i spróbuj zapewnić nektar dla swojego ula! W grze Beez uczestnicy starają się zoptymalizować swoje plany lotów nad łąką pełną kwiatów i rywalizują z innymi o to, kto zrealizuje najbardziej opłacalne cele (zarówno wspólne, jak i indywidualne). Aby wygrać, musimy nie tylko sprawnie planować swoje ruchy i przemieszczać się po planszy, ale też sprytnie przerabiać zgromadzony nektar na przepyszny miód! (opis wydawcy)

🎲 2 – 4 osoby
🎲 od 8 lat
🎲 30 – 45 minut

Opowiadanki

„Dawno, dawno temu, gdy dorośli byli mali i uwielbiali opowieści pełne przygód, Wilfried i Marie znaleźli magiczną księgę. Dzieci mogły wskakiwać do spisanych tam baśni, a po kilku takich wycieczkach zaprzyjaźniły się z zabawnymi zwierzętami zamieszkującymi stronice książki…”. Opowiadanki to gra stworzona z myślą o wspólnym spędzaniu czasu. Rodzice z dziećmi poznają bajki i decydują o tym, jakie zwierzaki zostaną bohaterami opowieści. Kotek to odważny rycerz, a może samotny muzykant? Wiewiórka to ciekawska wiedźma czy niezdarna wojowniczka kung-fu? Ulubiona historyjka nie przestanie Was bawić, jeśli za każdym razem będziecie zmieniać występujące w niej zwierzęta: zły strażnik z dzisiejszej opowieści w kolejnej może stać się nieustraszonym kapitanem. Wszystko zależy od Was! (opis wydawcy)

🎲 2 – 6 osób
🎲 od 5 lat
🎲 ok. 20 minut

Jungle Speed Plaża

Nowe wydanie bezkonkurencyjnej gry imprezowej, w której liczy się zręczność, spostrzegawczość i szybkość! Tutaj każdy stara się jak najszybciej pozbyć swoich kart – aby to zrobić, musi w odpowiednim momencie złapać totem. Jeśli się pomyli, albo w ogóle tego nie zrobi – będzie musiał wziąć karty od swoich przeciwników. Ta wersja Jungle Speeda zostanie z nami jeszcze dłużej dzięki specjalnym, mocniejszym kartom. Są one wodoodporne, dzięki czemu możemy bawić się dosłownie w każdych warunkach: na plaży, w lesie, a nawet… w wodzie! (opis wydawcy)

🎲 2 – 10 osób
🎲 od 7 lat
🎲 ok. 15 minut

Podaj dalej!

Wielokrotnie nagradzana gra Podaj dalej! zapewni Twojej rodzinie i przyjaciołom świetną rozrywkę i niezapomniane chwile niepowstrzymanego śmiechu. Narysuj to co widzisz i odgadnij to co widziałeś, a następnie podziwiaj nieprzewidywalny efekt ciągu skojarzeń wszystkich uczestników zabawy. (opis wydawcy)

🎲 4 – 8 osób
🎲 od 12 lat
🎲 ok. 30 minut

Story Cubes (nowa edycja)

Oto prosta w założeniach i jednocześnie genialna gra, która dostarczy Wam wiele radości, stanowiąc przy tym doskonały trening pomysłowości i wyobraźni. Story Cubes to 9 estetycznie wykonanych, sześciennych kostek, z których każda zawiera na ściankach odmienny zestaw ilustracji inspirujących do tworzenia własnych, oryginalnych opowieści! W zestawie podstawowym znajdziesz kości z uniwersalnymi symbolami nawiązującymi do życia codziennego. (opis wydawcy)

🎲 1 – 24 osoby
🎲 od 6 lat
🎲 ok. 10 minut

Cortex dla Dzieci

Oto dynamiczna i wesoła gra, która pozwoli Wam wzmocnić pamięć, zręczność i zdolność kojarzenia faktów, jednocześnie pozostając świetną zabawą! W Cortex dla Dzieci od 2 do 6 graczy będzie rywalizować ze sobą, szybko zgadując odpowiedzi na 8 rodzajów wyzwań, które rozwijają różne funkcje ludzkiego mózgu. Za prawidłowe odpowiedzi otrzymają części układanki, a pierwsza osoba, która zdobędzie wszystkie 4 części i ukończy swój obrazek mózgu, zostanie zwycięzcą! Nie czekaj! Zbierz przyjaciół i wyzwij ich na pojedynek, w którym zetrą się Wasze umysły! Cortex dla Dzieci posiada zasady i karty zaprojektowane specjalnie z myślą o najmłodszych graczach, pozostając atrakcyjnym wyzwaniem także dla tych starszych! 🙂 (opis wydawcy)

🎲 2 – 6 osób
🎲 od 6 lat
🎲 ok. 15 minut

Calico (edycja polska)

Zadaniem graczy będzie uszycie wygodnego i dobrze wyglądającego kocyka dla swoich kotów. Gracze używają do tego kafelków przedstawiających skrawki materiału w różnych kolorach i wzorach i umieszczają je na swojej planszetce. Gracze starają się ułożyć materiały w takie wzory, by przyciągnąć uwagę najbardziej milusińskich kotów i dobrać taką kolorystykę, by dopasować do niej fikuśne guziki. Niech nie zmyli Was wygląd. Ta piękna gra kafelkowa dostarcza intelektualnej rozrywki na najwyższym poziomie, rozgrzewając do czerwoności zwoje mózgowe. Gra spodoba się zarówno grającym rodzinom, jak i wymagającym graczom. (opis wydawcy)

🎲 1 – 4 osoby
🎲 od 13 lat
🎲 30 – 45 minut

Pluszowych snów!

Koszmary to nic fajnego. Na szczęście masz przy sobie pluszowych obrońców, którzy rozgonią wszystkie złe sny! Przyjrzyj się uważnie i wybierz tego, który da radę zakryć koszmar znajdujący się na środku. A później przejdź do kolejnego! Pluszowych snów! to gra dla dzieci, polegająca na umiejętnym wybieraniu żetonów o odpowiednim rozmiarze. Doskonale sprawdza się do nauki obserwacji i szacowania wielkości. (opis wydawcy)

🎲 2 – 4 osoby
🎲 od 4 lat
🎲 ok. 15 minut

Łąka

Doświadczeni obserwatorzy przyrody dzielnie przemierzają okolice w poszukiwaniu roślin, zwierząt i rozmaitych ciekawostek. Chętnie wykorzystują swoją wiedzę – na łąkach, wśród traw są w stanie wypatrzeć małe gryzonie, a skoro tu są, być może za chwilę pojawi się myszołów, lis albo nawet żmija! Łąka to gra planszowa, w której wcielamy się w wędrowców obserwujących naturę. Wyposażeni w mapę, spacerujemy po malowniczej okolicy, szukając inspiracji i uwieczniając zapierające dech w piersiach widoki. Kierujemy się pasją i ciekawością świata, ale też rywalizacją o tytuł najwprawniejszego obserwatora przyrody! Przypadnie on temu, kto zdobędzie najwięcej punktów z zaobserwowanych gatunków zwierząt i roślin, krajobrazów oraz pamiątek zebranych z wędrówki. Zmagania toczą się także przy ognisku, gdzie gracze prześcigają się w realizowaniu celów swoich wypraw. (opis wydawcy)

🎲 1 – 4 osoby
🎲 od 10 lat
🎲 60 – 90 minut

Kto to zrobił?

Kto to zrobił? to dynamiczna i bardzo prosta karcianka, w której liczy się refleks, szybkość reakcji i zapamiętywanie. Cała sprawa dotyczy kupy, którą jakieś zwierzątko zrobiło na środku salonu. Poszukiwania winnego trwają i choć wiesz, że to nie jest sprawka Twojego pupila, jednego możesz być pewien – pozostali gracze z pewnością będą próbowali go obwinić, żeby zrzucić winę ze swoich podopiecznych. (opis wydawcy)

🎲 3 – 6 osób
🎲 od 6 lat
🎲 ok. 15 minut

Wsiąść do Pociągu: Kraje Północy

Wybierz się w bajeczną podróż przez Danię, Finlandię, Norwegię i Szwecję. Zwiedzicie wspaniałe miasta północy – Kopenhagę, Oslo, Helsinki i Sztokholm. Linią Rauma dotrzecie nad piękne norweskie fiordy i w okolice zachwycających gór. Zachłyśniecie się słonym powietrzem w zatłoczonych szwedzkich portach nad Bałtykiem. Przejedziecie się przez duńską wieś, gdzie niegdyś żyli wikingowie. Zaś fińska kolej powiezie Was aż za koło podbiegunowe do krainy dnia polarnego. We Wsiąść do Pociągu: Kraje Północy gracze zbierają karty różnych rodzajów pociągów, które pozwalają im obejmować kontrolę nad szlakami kolejowymi, przejeżdżać tunelami i wjeżdżać na promy, aby podróżować pomiędzy miastami Skandynawii. (opis wydawcy)

🎲 2 – 3 osoby
🎲 od 8 lat
🎲 ok. 60 minut

Dobble Wodoodporne

Zanurkuj z pluskiem po zwycięstwo wszędzie tam, gdzie porwie Cię fala przygody, dzięki zupełnie nowej, bardzo trwałej i wodoodpornej wersji ulubionej gry rodzinnej! Dobble wodoodporne to 55 kart, na których znajdziecie po 8 symboli związanych z morzem i plażą. Na 2 dowolnych kartach zawsze znajduje się dokładnie 1 wspólny symbol. Niezależnie od tego, czy grasz w pubie, nad jeziorem, na basenie czy w wannie, Twoim celem jest jak najszybciej odnaleźć wspólny symbol i wygrać! (opis wydawcy)

🎲 2 – 8 osób
🎲 od 6 lat
🎲 ok. 15 minut

Story Cubes: Harry Potter

Rzuć zaklęcie, turlnij kostki i przenieś się w magiczny świat czarodziejów, tworząc własne opowieści w oparciu o wylosowane symbole. Jakie przygody tym razem czekają na Harry’ego, Rona, Hermionę i inne popularne postaci? Czego się nauczą, a czemu będą musieli stawić czoła? Czy Sam-Wiesz-Kto znów zaatakuje? A może tym razem… wygra? Oto prosta w założeniach i jednocześnie genialna gra, która dostarczy Wam wiele radości, stanowiąc przy tym doskonały trening pomysłowości i wyobraźni. Story Cubes: Harry Potter to 9 estetycznie wykonanych, sześciennych kostek, z których każda zawiera na ściankach odmienny zestaw ilustracji w szlachetnym, złotym kolorze. (opis wydawcy)

🎲 1 – bez ograniczeń
🎲 od 6 lat
🎲 ok. 10 minut

Cortex 3

Zabierz swój mózg na salę gimnastyczną i podejmij wyzwanie, jakim jest rozgrywka w Cortex! Ta szybka i wesoła gra pozwoli Ci wzmocnić rozmaite funkcje mózgu: spostrzegawczość, pamięć, refleks, logiczne myślenie i wiele, wiele innych, zapewniając jednocześnie doskonałą zabawę! Podczas rozgrywki od 2 do 6 osób będzie rywalizować ze sobą, ekspresowo rozwiązując zadania z 8 kategorii. Za prawidłowe odpowiedzi otrzymają części układanki, a pierwsza osoba, która zdobędzie wszystkie 4 części i ukończy swój obrazek mózgu, zostanie zwycięzcą! Cortex 3 to 8 zupełnie nowych rodzajów wyzwań, które możemy dołączyć do tych znanych z wcześniejszych odsłon serii. Dodatkowo w tej wersji specjalne wyzwanie stanowią karty nasączone rozmaitymi zapachami, do rozpoznawania z zamkniętymi oczami. (opis wydawcy)

🎲 2 – 6 osób
🎲 od 8 lat
🎲 ok. 15 minut

Kotobirynt

Ciemną nocą grupa małych kotków (i całkiem sporych kotów) zgubiła się w plątaninie dachów i uliczek nocnego miasta. Takie małe, puchate kotki… czasami może niezbyt czyste… ale bardzo kocie i z taaakimi oczami… no chyba pomożesz im znaleźć drogę do kochających opiekunów, prawda?  Celem gry jest zdobycie jak największej liczby punktów (punkty znajdują się na kartach Kotów). Gracz zdobywa kartę Kota, jeśli uda mu się stworzyć wolną od przeszkód ścieżkę prowadzącą od Kota do Opiekuna. (opis wydawcy)

🎲 1 – 4 osoby
🎲 od 6 lat
🎲 ok. 15 minut

Sushi Go Party! (edycja polska)

Pięcioosobowy stolik w naszym ulubionym barze sushi przestał już wystarczać. Coraz więcej osób chce iść z nami, potrzeba dodatkowych miejsc! Właściciele, zadowoleni z obrotu, wprowadzają nowe dania i możliwość samodzielnego komponowania zestawów. Czeka nas istne sushi-szaleństwo! Sushi go party! to samodzielna wersja popularnej, imprezowej karcianki, oparta o znaną z 7 cudów świata mechanikę draftu. Gracze dobierają na rękę tyle samo kart, po czym jedną z nich wybierają, a resztę przekazują dalej. W ten sposób konstruujemy jak najbardziej opłacalne zestawy, kontrolując jednocześnie poczynania przeciwników. (opis wydawcy)

🎲 2 – 8 osób
🎲 od 8 lat
🎲 ok. 20 minut

Zakazana Wyspa

Zakazana Wyspa to kooperacyjna gra przygodowa dla 2 do 4 osób. Gracze wcielają się w zespół śmiałków poszukujących czterech zaginionych skarbów na tytułowej wyspie. Tylko dobrze zorganizowana współpraca uczestników rozgrywki może powstrzymać Wyspę przed zatonięciem. Po tym, jak drużyna zdoła zdobyć skarby, musi dostać się do Przystani Głupców i stamtąd ewakuować się helikopterem, nim Wyspa pogrąży się w morskich odmętach. Jeśli wyspa zatonie nim zdążycie wykonać zadanie, wasza misja zakończy się porażką! (opis wydawcy)

🎲 2 – 4 osoby
🎲 od 10 lat
🎲 ok. 30 minut

K2 (nowa edycja)

Chrzęst raków wgryzających się w lód. Zmęczona ręka wbijająca czekan w śnieżną ścianę. Ciężki oddech, gdy z wysiłkiem podrywasz ciało, by znów przesunąć się o pół metra w górę. Jeszcze tylko 100… 50 metrów dzieli Cię od szczytu K2, jednego z najtrudniejszych ośmiotysięczników. Stojąc w oślepiającym słońcu patrzysz w dół, gdzie czeka na Ciebie namiot. Jednak by do niego dotrzeć musisz przejść przez szalejącą na najtrudniejszym odcinku śnieżycę. Czy dasz radę? W grze K2 każdy z uczestników kieruje zespołem 2 himalaistów, którzy, rywalizując z innymi zespołami, starają się zdobyć szczyt i przetrwać do końca 18-dniowej wyprawy. (opis wydawcy)

🎲 1 – 5 osób
🎲 od 8 lat
🎲 30 – 60 minut

Catan (Osadnicy z Catanu)

Osadnicy z Catanu (Settlers of Catan) to bardzo popularna na całym świecie gra rodzinno-ekonomiczna o bardzo dużej „miodności” grania. Teraz prezentujemy jej polską edycję! Gracze są osadnikami na niedawno odkrytej wyspie Catan. Każdy z nich przewodzi świeżo założonej kolonii i rozbudowuje ją stawiając na dostępnych obszarach nowe drogi i miasta. Każda kolonia zbiera dostępne dobra naturalne, które są niezbędne do rozbudowy osiedli. Gracz musi rozważnie stawiać nowe osiedla i drogi, aby zapewnić sobie dostateczny, ale zrównoważony dopływ zasobów, a jeśli ma ich nadmiar – prowadzić handel z innymi graczami sprzedając im owce, drewno, cegły, zboże lub żelazo a pozyskując od nich te zasoby, których ciągle mu brakuje. Pierwszy z graczy, który uzyska dziesięć punktów z wybudowanych przez siebie dróg, osiedli i specjalnych kart – wygrywa. (opis wydawcy)

🎲 3 – 4 osoby
🎲 od 10 lat
🎲 45 – 60 minut

Project L (edycja polska)

Wykorzystaj dostępne elementy, udoskonalaj strategię, zostaw przeciwników w tyle i sięgnij po zwycięstwo! Projekt L to gra logiczna zachwycająca prostotą elementów i zasad, a jednocześnie pełna wyzwań, które rozpalą Twoje szare komórki do czerwoności! Podczas rozgrywki będziesz rozwiązywać kolejne łamigłówki, poszerzając pulę dostępnych elementów i ulepszając je, by przygotować się do kolejnych zadań. Mądrze podejmowane decyzje, umiejętne planowanie i wyobraźnia przestrzenna pozwolą Ci zyskać przewagę i zostać mistrzem logicznych układanek! (opis wydawcy)

🎲 1 – 4 osoby
🎲 od 8 lat
🎲 20 – 40 minut

BrainBox – Matematyka dla najmłodszych

Chcesz ułatwić swojemu dziecku szkolny start? Szukasz narzędzia, które pozwoli maluchowi w formie zabawy przyswoić podstawowe pojęcia matematyczne? Zajrzyj do pudełka BrainBox – Matematyka dla najmłodszych, gdzie znajdziesz zadania związane z liczeniem do 20, prostym dodawaniem i odejmowaniem, podstawowymi wagami, miarami itp. (opis wydawcy)

🎲 1 – bez ograniczeń
🎲 od 5 lat
🎲 ok. 10 minut

Wsiąść do Pociągu: Londyn

Witamy w światowej stolicy mody i muzyki z lat 70-tych! Wskocz na pokład piętrowego autobusu, aby przemknąć zabytkowymi ulicami Londynu, minąć Pałac Buckingham, wstąpić do British Museum lub zatrzymać się nad Tamizą i posłuchać echa dzwonów Big Bena. Wsiąść do Pociągu: Londyn to kusząca prostotą gra, kontynuująca myśl przewodnią bestsellerowej serii. Podczas zabawy gracze będą ścigali się po Londynie z lat 70-tych, starając się zrealizować jak najwiecej autobusowych tras i łącząc ze sobą najważniejsze dzielnice stolicy Wielkiej Brytanii. Dzięki prostym zasadom i niewielkiemu formatowi planszy, Wsiąść do Pociągu: Londyn jest grą niezwykle przyjemną i prostą w obsłudze. Świetnie sprawdzi się zarówno wśród fanów serii, jak i na początek przygody z planszówkami. (opis wydawcy)

🎲 2 – 4 osoby
🎲 od 6 lat
🎲 10 – 15 minut

Carcassonne

Usiądź z przyjaciółmi przy stole i wspólnie zacznijcie budować z niewielkich żetonów łąki, twierdze, całe miasta i drogi, rywalizując między sobą o przejęcie kontroli nad co bardziej atrakcyjnymi lokacjami. Sprytne zagranie może pozbawić rywala możliwości ukończenia ogromnego miasta lub pozwoli Ci przejąć kontrolę nad wielką łąką. (opis wydawcy)

🎲 2 – 5 osób
🎲 od 7 lat
🎲 30 – 45 minut

MikroMakro: Na tropie zbrodni

Witajcie w cichym, acz opanowanym przez kryminalistów miasteczku. Mroczne sekrety, podstępne kradzieże i zabójstwa są tu na porządku dziennym. Lokalna policja przestała panować nas sytuacją i dramatycznie potrzebuje waszej pomocy! MikroMakro: Na tropie zbrodni to gra kooperacyjna na dedukcję i spostrzegawczość. Będziecie wspólnie rozwiązywać sprawy kryminalne, dociekać motywów, szukać dowodów i skazywać winowajców. Bystre oko przyda się wam nie mniej niż przenikliwy umysł, by odnaleźć rozwiązania zagadek na olbrzymiej planszy 75 x 110 cm. (opis wydawcy)

🎲 1 – 4 osoby
🎲 od 10 lat
🎲 15 – 45 minut

BrainBox – Świat

Flagi, mapy, stolice i symbole poszczególnych państw przestaną być zagadką dzięki BrainBox – Świat! Na 55 kartach znajdziesz informacje o najważniejszych krajach, a angażujący sposób rozgrywki sprawi, że Twoje dziecko bez wysiłku będzie poszerzało swoją wiedzę z zakresu geografii. (opis wydawcy)

🎲 1 – bez ograniczeń
🎲 od 8 lat
🎲 ok. 10 minut

Abalone Classic (edycja polska)

Abalone to fascynująca gra, w której proste zasady łączą się z niezliczoną mnogością możliwości, a do tego… kontaktem z fantastycznie wykonanymi elementami gry! (opis wydawcy)

🎲 2 osoby
🎲 od 7 lat
🎲 ok. 30 minut

Colt Express (edycja polska)

Czy bandytom uda się zachować zimną krew i uniknąć świstających dookoła kul? Czy zdołają wykraść pieniądze przeznaczone na wypłaty dla pracowników Kompanii Węglowej Nice Valley? Czy przechytrzą dzielnego szeryfa, Samuela Forda? Bądź tym, który na koniec gry zostanie najbogatszym członkiem gangu. W grze Colt Express wcielasz się w rolę bandyty próbującego obrabować pociąg… przypadkiem w tym samym czasie co inni bandyci. Twoim celem jest zebranie jak największych bogactw, zanim zgarną je inni. (opis wydawcy)

🎲 2 – 6 osób
🎲 od 10 lat
🎲 40 – 60 minut

Pytaki

Gra Pytaki jest przyjemną, prostą grą integracyjną dla całej rodziny. Dzięki intuicyjnej mechanice, w Pytaki można zacząć grać właściwie od razu. To ważne, ponieważ wiele osób nie lubi grać w gry ze względu na ich skomplikowane zasady. Wystarczy, że tylko jedna osoba przeczyta wcześniej instrukcję i już jest w stanie wprowadzić w rozgrywkę całą rodzinę w ciągu minuty. (opis wydawcy)

🎲 2 – 22 osoby
🎲 od 4 lat
🎲 15 – 180 minut

BrainBox – Przyroda

Odkryj przed swoim dzieckiem bogaty świat fauny i flory dzięki grze BrainBox – Przyroda! Na 55 kartach znajdziesz rozmaite rodzaje zwierząt, roślin i grzybów (zarówno powszechnie występujących w okolicy, jak i egzotycznych) z podziałem na gatunki. Dodatkowo na każdej karcie znajduje się przyrodnicza ciekawostka, a sama rozgrywka pozwala ćwiczyć zapamiętywanie i szybkie kojarzenie faktów. (opis wydawcy)

🎲 1 – bez ograniczeń
🎲 od 8 lat
🎲 ok. 10 minut

Śpiące Królewny

Wyobraźcie sobie miejsce, w którym żyją: Królewna Naleśników, Książę Ciastek i stadko nadopiekuńczych smoków… Jeśli brzmi to dla Was jak sen, to najwidoczniej tak jest! Śpiące Królewny zostały wymyślone przez 6-letnią Mirandę Evarts pewnej nocy, gdy dziewczynka długo nie mogła zasnąć. Obudziwszy się następnego ranka, wraz ze swoją starszą siostrą Madeleine oraz rodzicami stworzyła ten dziwaczny acz cudowny świat śpiących możnowładców. Gdy zanurzysz się w fantastyczną krainę rodziny Evartsów, odnajdziesz grę, która pomoże Ci rozwijać pamięć, budować strategię i poznawać podstawową arytmetykę. Uważaj jednak na działanie Mikstur usypiających, aby przypadkiem nie uśpić wszystkich graczy! (opis wydawcy)

🎲 2 – 5 osób
🎲 od 8 lat
🎲 10 – 20 minut

Res Arcana (edycja polska)

Res Arcana to gra karciana w klimacie fantasy, w której uczestnicy wcielają się w najpotężniejszych magów. Podczas rozgrywki będziemy starali się doprowadzić do perfekcji swoje specyficzne umiejętności w taki sposób, by osiągnąć konkretny cel. Kluczem do zwycięstwa jest umiejętne zagrywanie kart, których połączone umiejętności będą wpływały na siebie wzajemnie, pozwalając nam na coraz to ważniejsze inwestycje, które zapewnią nam eksplorację kolejnych poziomów magicznej wiedzy i umiejętności. (opis wydawcy)

🎲 2 – 4 osoby
🎲 od 12 lat
🎲 20 – 60 minut

Fauna (druga edycja)

Fauna to wyjątkowa gra rodzinna – zadaniem graczy jest zgadywanie jaką wagę / długość mają różne egzotyczne zwierzęta oraz jakie obszary zamieszkują. W pudełku znajdują się duże karty z ilustracjami 360 ssaków, ptaków, gadów i płazów, duża kolorowa plansza z mapą świata i znaczniki graczy. Grze towarzyszy dużo śmiechu i zgadywania typu, kto wie, gdzie żyje to ptaszysko. Jedni stawiają na Amerykę a inni na Afrykę a ja myślałem, że w Australii. W związku z Fauną mam jedno generalne wrażenie – dobra zabawa. (opis wydawcy)

🎲 2 – 6 osób
🎲 od 10 lat
🎲 45 – 60 minut

Small World (edycja polska)

Small World to gra, w której gracze prowadzą swoje nacje w świecie, który jest po prostu za mały, aby pomieścić je wszystkie… Small World, stworzony przez Philippe Keyaerts jako następca jego szeroko nagradzanej poprzedniej gry Vinci, to świat zamieszkany przez różnorodne rasy – krasnoludy, czarodziejów, amazonki, gigantów, orki a nawet ludzi. Każda z tych nacji posyła do walki swoje armie – wszystko, aby zdobyć chociaż odrobinę nowego terytorium i wymazać inne plemiona z powierzchni ziemi. (opis wydawcy)

🎲 2 – 5 osób
🎲 od 8 lat
🎲 60 – 90 minut

Patchwork (edycja polska)

Patchwork to metoda szycia, w której łączy się małe kawałki materiału w większą całość, tworząc nowy wzór. W przeszłości wykorzystywano ją, żeby zagospodarować niechciane ścinki i skrawki. Dziś jest formą sztuki – z cennych tkanin projektanci wyczarowują cudowne włókiennicze kreacje. Największe arcydzieła powstają z nierównych kawałków materiału, dlatego tę właśnie technikę przyjęła większość artystycznego światka. Stworzenie pięknej kołdry nie jest jednak łatwe, wymaga wysiłku i czasu, a dostępne kawałki materiału nie zawsze chcą do siebie pasować. Musisz więc wybierać je bardzo uważnie i mieć solidny zapas guzików, który nie tylko pozwoli Ci zakończyć kołdrę, ale uczyni ją lepszą i ładniejszą od rękodzieł konkurencji. Wymagać to będzie od was około 30 minut rozsądnego doczepiania guzików. A gracz, który połączy najlepsze materiały i doda je w najefektywniejszy sposób do kołderki, wygrywa! (opis wydawcy)

🎲 2 osoby
🎲 od 8 lat
🎲 ok. 30 minut

Story Cubes: Science Fiction

Oto prosta w założeniach i jednocześnie genialna gra, która dostarczy Wam wiele radości, stanowiąc przy tym doskonały trening pomysłowości i wyobraźni. Story Cubes to 9 ładnie wykonanych, sześciennych kostek, z których każda zawiera na ściankach odmienny zestaw ilustracji. Story Cubes: Science Fiction są zestawem w którym odnajdziemy dodatki 3-kostkowe: Potwory, Galaktyka i Atom. Posiadają 54 ikonki opisujące większość najważniejszych słów, które pozwolą nadać naszym opowieściom rys fantastyczny, a nawet kosmiczny! Dzięki nim nasi bohaterowie odwiedzą nieznane miejsca i spotkają na swojej drodze wiele niezwykłych stworzeń. (opis wydawcy)

🎲 1 – bez ograniczeń
🎲 od 6 lat
🎲 2 – 20 minut

Timeline: Polska

Czy wiesz, że spinacz biurowy wynalazł Polak? A może jesteś w stanie odgadnąć datę tego wydarzenia? Pamiętasz, kiedy Polska odzyskała niepodległość? Jak myślisz, co zbudowano wcześniej: Bazylikę Mariacką w Gdańsku czy kopalnię soli w Wieliczce?  Wybierz jedną z posiadanych w ręku kart i zdecyduj, czy prezentowane przez nią wydarzenie miało miejsce przed tym, które leży już na stole, czy po nim. Następnie odwróć kartę i sprawdź, czy masz rację! Nie musisz znać żadnych dat i wydarzeń, wystarczy dedukcja i trochę szczęścia. Gra Timeline: Polska należy do bestsellerowej serii gier, które podbiły cały świat, ale karty znajdujące się w tej wersji, dotyczą tylko wydarzeń z Polski. Z grą „Timeline: Polska” historia okazuje się być nie tylko ciekawa, ale wręcz fascynująca! Poznaj niezwykłe wydarzenia z historii naszego kraju, z których możemy być dumni. (opis wydawcy)

🎲 2 – 8 osób
🎲 od 8 lat
🎲 ok. 15 minut

Zamek Smoków

Zamek Smoków to gra w luźny sposób nawiązująca do koncepcji popularnego mahjonga – zadaniem graczy będzie pozyskiwanie kamieni o różnych kolorach i wartościach, a następnie jak najefektywniejsze budowanie z nich własnego zamku. Uczestnicy będą musieli mądrze planować swoje ruchy, dążyć do skutecznych kombinacji oraz tak wykorzystywać specjalne zdolności i cele, by zdobywać jak najwięcej punktów. (opis wydawcy)

🎲 2 – 4 osoby
🎲 od 8 lat
🎲 ok. 45 minut

Mi pasuje!

Mi pasuje! to klasyczna gra logiczna o bardzo prostych zasadach, zapewniająca wiele godzin rozrywki na najwyższym poziomie. Po raz pierwszy wydana w roku 1983 do dziś cieszy się niesłabnącą popularnością na całym świecie dzięki swojemu uniwersalnemu charakterowi. (opis wydawcy)

🎲 1 – 6 osób
🎲 od 10 lat
🎲 ok. 20 minut

Szczęśliwice Wielkie

Karta po karcie wznoś swoje miasteczko, wykorzystując dochody tak, by uszczęśliwić jego mieszkańców. Ostrożnie dobieraj budynki i bacznie obserwuj ruchy swoich przeciwników! Stwórz ludziom szczęśliwe miejsce, do którego będą chcieli wracać. Ta uroczo zilustrowana gra karciana doskonale łączy prostotę zasad z mnogością dostępnych możliwości. Dokładając kolejne budynki do obszaru swojego miasta będziemy musieli zdecydować, jakie kroki najlepiej dopasują się do naszej strategii. Celem gry jest zdobycie jak największej liczby punktów szczęścia w ramach swojego miasta. Poziom szczęścia określamy mnożąc liczbę mieszkańców miasta przez liczbę symboli serc, które znajdują się na poszczególnych kartach. (opis wydawcy)

🎲 2 – 4 osoby
🎲 od 10 lat
🎲 10 – 15 minut

Wsiąść do Pociągu: Nowy Jork

Witamy w Nowym Jorku! Weź udział w niezwykłej przygodzie i odkryj największe atrakcje legendarnego miasta: od Time Square, poprzez Empire State Building aż do Central Parku. Wsiądź do taksówki i przemierzaj ulice według własnej trasy, odwiedzając jednocześnie najważniejsze punkty turystyczne. (opis wydawcy)

🎲 2 – 4 osoby
🎲 od 8 lat
🎲 10 – 15 minut

Orbis

Doszło do magicznej katastrofy, przez którą w eterze krążą regiony pełne wyznawców. Wybieraj je i łącz, by stworzyć idealną krainę! Wioski, monumenty, lasy, a nawet wulkany… Tylko od Ciebie zależy, w jaki sposób powstanie idealny wszechświat! Orbis to niezwykle przyjemna gra, w której umiejętne planowanie i łączenie różnorodnych zdolności stanowi prostą drogę do sukcesu. (opis wydawcy)

🎲 2 – 4 osoby
🎲 od 10 lat
🎲 ok. 45 minut

Agricola Rodzinna (nowa edycja)

Agricola to kultowa gra, w wersji dla całej rodzinny. Zbuduj własne gospodarstwo: będziesz potrzebować izb dla siebie i swojej rodziny, pól pod uprawy oraz pastwisk dla wielu, wielu zwierząt. Pracuj w pocie czoła: wysyłaj członków swojej rodziny na wybrane pola akcji, aby wykonywali na nich pracę. Możesz w ten sposób zdobyć zboże, zaorać i obsiać pola, a nawet wybudować wiatrak. Rozwijaj się we wszystkich kierunkach: uprawa jest nudna? Hoduj zwierzęta! Rozwijaj swoje gospodarstwo uprawiając rolę i opiekując się swoim zwierzyńcem. Tylko w ten sposób uda Ci się stworzyć świetnie prosperujące gospodarstwo. Agricola w wersji rodzinnej to frajda niezależnie od tego, czy wygrasz! (opis wydawcy)

🎲 1 – 4 osoby

Kolejka (edycja polska)

Gra planszowa „Kolejka” opowiada o realiach życia codziennego w latach schyłkowego PRL. Zadanie graczy (od 2 do 5) wydaje się proste. Muszą wysłać swoją, złożona z pięciu pionków, rodzinę do sklepów na planszy i kupić wszystkie towary z wylosowanej listy zakupów. Problem polega jednak na tym, że półki w pięciu osiedlowych sklepach są puste… Gracze ustawiają swoje pionki w kolejkach, nie wiedząc z początku do którego sklepu zostanie dostarczony towar. Napięcie rośnie, gdy odsłania się karty dostawy towaru i okazuje się, że kart towaru starczy tylko dla kilku szczęśliwców, stojących najbliżej drzwi do sklepu. Kolejka zaczyna napierać na drzwi, bo każdy chce być pierwszy. Do przepychania się w kolejce gracze używają zagrywanych z ręki kart kolejki, takich jak: „Matka z dzieckiem na ręku”, „Pan tu nie stał” czy „Towar spod lady”. Muszą jednak uważać na „Remanent”, „Pomyłkę w dostawie” oraz na stojące w każdej kolejce czarne pionki – spekulantów. Z zakupami wrócą do mieszkania tylko ci, którzy najsprawniej wykorzystali trzymane w ręku karty kolejki. (opis wydawcy)

🎲 2 – 5 osób
🎲 od 12 lat
🎲 ok. 60 minut

Kraina Lodów

Kraina Lodów to wyjątkowa gra w której szybkość i precyzja ruchów idzie w parze z logicznym myśleniem i wyobrażeniem przestrzennym. Każdy uczestnik zabawy otrzymuje identyczny zestaw 4 wafelków i 3 gałek (niebrudzących, niekapiących, nietopniejących, niesmakowych – czysto plastikowych) lodów. Jego zadaniem jest przekładanie gałek lodów z wafelka do wafelka, aż skomponuje taką kombinację, która zadowoli spragnionych orzeźwienia klientów. Oprócz dokładności ważna jest też szybkość! Upewnij się, że w tym pośpiechu nie upuścisz jednej z gałek, bo inaczej będziesz musiał ją podnieść przy pomocy dwóch rożków! (opis wydawcy)

🎲 2 – 4 osoby
🎲 od 6 lat
🎲 ok. 15 minut

Munchkin (edycja polska)

Munchkin – Edycja 2015 to najnowsza wersja „podstawki” do gry karcianej Munchkin, w której znajdziecie 165 kart oczywiście ze świetnymi grafikami autorstwa Johna Kovalica. Schodzisz do podziemi. Zabijasz wszystko, co spotkasz na swojej drodze. Oszukujesz kumpli i kradniesz ich ekwipunek. Zabierasz tyle skarbów, ile się da i zwiewasz. Przyznaj, że to kochasz! (opis wydawcy)

🎲 3 – 5 osób
🎲 od 12 lat
🎲 60 – 90 minut

Scrabble (edycja polska)

W tej najpopularniejszej na świecie grze słownej liczy się każde słowo! Przy całej swej prostocie gra niesłychanie wciąga. Jest znakomitym polem do pasjonujących pojedynków tęgich głów, a także do relaksujących rozgrywek z rodziną lub przyjaciółmi. Scrabble to niezmiennie fascynująca, rozwijająca rozrywka! (opis wydawcy)

🎲 2 – 4 osoby
🎲 od 10 lat
🎲 30 – 60 minut

Skaczące jajeczka

Wykonaj zadanie szybciej niż inni, aby otrzymać jajko. Gdy będziesz mieć ich 5 – wygrywasz. Ale uwaga: z każdym kolejnym poziom trudności rośnie! Skaczące jajeczka to zupełnie nowa wersja popularnej gry ruchowej, która sprawdzi się zarówno podczas zabawy z dziećmi, jak i na imprezie nieco starszego towarzystwa. Kluczem do zwycięstwa jest szybkość i koordynacja, a te, jak wiadomo, często nie idą ze sobą w parze! (opis wydawcy)

🎲 2 – 4 osoby
🎲 od 7 lat
🎲 ok. 15 minut

Sushi Roll (edycja polska)

Pałeczki… to znaczy kości w dłoń! Daj się zaprosić na pyszną, japońską ucztę i pozwól się porwać nowej wersji uwielbianej przez wszystkich gry Sushi Go!. Napełnij taśmę kośćmi ze smakołykami, wybierz 1 z nich, a resztę podaj dalej. Zdobywaj punkty za smakowite kombinacje, których nie powstydziłby się prawdziwy mistrz sushi. Użyj menu, aby przerzucić swoje kości albo pałeczek, aby wymienić się przysmakiem z przeciwnikiem. I koniecznie zostaw sobie miejsce na deser! (opis wydawcy)

🎲 2 – 5 osób
🎲 od 8 lat
🎲 ok. 20 minut

Tu i tam

Eksploruj krainę w poszukiwaniu monet i zagubionych podróżników. Odnalezione postacie przyłączą się do ciebie i pomogą w kolejnych poszukiwaniach. Tu i tam łączy w sobie zalety gry logicznej i strategicznej. Łatwe do opanowania zasady zapewniają ciekawą rozgrywkę, w której zawarto elementy kontroli terytoriów, budowanie talii oraz układania wzorów na planszy. Kilka wariantów rozgrywki pozwoli łatwo dostosować grę do wieku i zaawansowania graczy. Tu i tam sprawdzi się więc dobrze zarówno w rodzinnym gronie, jak i przy stole z zaawansowanymi graczami. Pięknie ilustrowane karty i kafelki przedstawiają postaci i obiekty z fantastycznego świata Arzium, w którym toczy się również akcja innych gier Ryana Laukata, w tym wydanych w Polsce „Górą i Dołem” czy „Bliżej i Dalej”. (opis wydawcy)

🎲 2 – 4 osoby
🎲 od 8 lat
🎲 30 – 45 minut

Carcassonne: Edycja Jubileuszowa

Wyjątkowa edycja jubileuszowa to nasz sposób, by świętować dwudziestolecie serii Carcassonne wraz z Tobą. Święto to ma miejsce również na płytkach gry! Carcassonne przyciąga ludzi z całego świata. Nie tylko dobrze znani rycerze, żonglerzy czy kupcy, ale również podróżnicy z Dalekiego Wschodu, dzikie zwierzęta z Afryki i poszukiwacze złota ożywiają tereny wokół średniowiecznego grodu. Na płytkach znajdują się postacie, które przez 20 lat istnienia Carcassonne przewinęły się przez całą serię gry. (opis wydawcy)

🎲 2 – 5 osób
🎲 od 7 lat
🎲 ok. 35 minut

Kotostrofa

Kotostrofa to prawdziwa gratka dla kociarzy, ale nie tylko – zabawne ilustracje, którymi jest opatrzona kruszą nawet najtwardsze serca! Jest to dynamiczna karcianka dla 3-5 graczy w wieku od 7 lat, w której naszym zadaniem będzie jak najszybsze pozbycie się kart z ręki. Nie jest to jednak takie proste – karty możemy odrzucać wyłącznie parami: według koloru lub cyfry. (opis wydawcy)

🎲 3 – 5 osób
🎲 od 7 lat
🎲 ok. 15 minut

Kwiatki

Kasia jest mistrzynią florystyki – sztuki układania roślinnych kompozycji. Z pasją hoduje i ścina kwiaty, a następnie tworzy z nich przepiękne zestawienia. Teraz Ty również możesz nauczyć się tej wspaniałej sztuki! Dbaj, by zbierać jak najbardziej okazałe egzemplarze i skomponuj z nich możliwie najpiękniejszy układ. Pomogą Ci w tym specjalne, magiczne doniczki; przyda się też odrobina szczęścia! Kwiatki to przyjemna gra dla par, której uczestnicy starają się ułożyć jak najpiękniejszy bukiet kwiatów. Korzystając z dostępnych akcji będą sadzić i pielęgnować kwiaty w doniczkach, dbając by urosły jak największe. Następnie będą je ścinać i dodawać do własnych zbiorów, gromadząc punkty i torując sobie drogę do zwycięstwa. (opis wydawcy)

Nagaraja

Nagaraja to dwuosobowa gra, w której eksplorujemy świątynie w poszukiwaniu cennych relikwii. Naszym zadaniem będzie pozyskiwanie i umieszczanie na planszy odpowiednich kafelków z drogami w taki sposób, by dostać się do artefaktów. Aby wygrać, musimy zebrać 25 punktów (sumowanych z wartości zdobytych przedmiotów). Chyba że ktoś z nas odkryje 3 relikwie oznaczone jako przeklęte – taka osoba automatycznie przegrywa pojedynek, a klątwa zapewni jej zmartwienia znacznie większe i ważniejsze niż poszukiwanie skarbu. (opis wydawcy)

🎲 2 osoby
🎲 od 9 lat
🎲 ok. 30 minut

Story Cubes: Podróże (nowa edycja)

Oto prosta w założeniach i jednocześnie genialna gra, która dostarczy Wam wiele radości, stanowiąc przy tym doskonały trening pomysłowości i wyobraźni. Story Cubes to 9 estetycznie wykonanych, sześciennych kostek, z których każda zawiera na ściankach odmienny zestaw ilustracji inspirujących do tworzenia własnych, oryginalnych opowieści! Zestaw Podróże zawiera ilustracje związane ze wszelkiego rodzaju wycieczkami – od tych codziennych małych, aż po wielkie wyprawy. Idealnie uzupełni opowieści przygodowe oraz te o odkrywaniu świata. (opis wydawcy)

🎲 1 – 24 osoby
🎲 od 6 lat
🎲 ok. 10 minut

Liski: Ojojanie (druga edycja)

Kooperacyjna gra planszowa, w której wcielamy się w rolę Puchaterów – obrońców Lisiego Królestwa. Naszym zadaniem będzie walka z problemami i komplikacjami, które będą pojawiały się w kolejnych rundach, zagrażając okolicznym Liskom. Aby wygrać, musimy pokonać Koszmar, który pojawia się w ostatniej rundzie. Będziemy musieli spróbować ponownie, jeżeli strach zapanuje nad lisią wioską. (opis wydawcy)

🎲 1 – 5 osób
🎲 od 12 lat
🎲 ok. 45 minut

Mysterium Park (edycja polska)

W tej kooperacyjnej grze planszowej jedna z osób wciela się w ducha i zsyła na pozostałych wizje za pomocą kart. Śledczy muszą je zinterpretować, by wydedukować, co stało się z dyrektorem cyrku. Uczestnicy współpracują w celu poznania prawdy i mogą wygrać wyłącznie wszyscy razem. Każdy z nich musi spełnić 2 osobiste cele: wyeliminować 1 potencjalne miejsce zbrodni i oczyścić z zarzutów 1 podejrzanego. (opis wydawcy)

🎲 2 – 6 osób
🎲 od 10 lat
🎲 30 – 45 minut

Hej! To moja ryba!

W grze Hej, to moja ryba! będziesz zarządzać własną drużyną czterech głodnych pingwinów. Twoim zadaniem będzie uzyskanie jak najwyższego wyniku, a w tym celu musisz mądrze wybierać pola, na które będziesz przeskakiwać. Jednocześnie warto zwracać uwagę na to, co się dzieje na planszy – nieuważny gracz może zostać zablokowany przez pozostałych! (opis wydawcy)

🎲 2 – 4 osoby
🎲 od 8 lat
🎲 ok. 20 minut

Kroko-loko

Doszło do włamania. Trzydzieści dwa krokodyle znalazły się na liście podejrzanych. Przy pomocy wskazówek dawanych przez centralny komputer policyjny odkryj, kto dopuścił się przestępstwa! Karty hipopotamów i krokodyli zostają rozłożone w kwadracie 6×6, a każdy krokodyl (lub pani krokodylowa) i hipopotam wskazuje któregoś ze swoich sąsiadów. Gracze otrzymują pary kart determinujące jedną cechę sprawcy włamania: płeć, kolor, rozmiar itp. Na dany sygnał wszyscy gracze odkrywają jedną ze swoich wylosowanych kart. Należy jak najszybciej sprawdzić, jak wygląda zdefiniowany w ten sposób krokodyl (np. jest gruby, niebieski, ma okulary i jest płci żeńskiej) i znaleźć go wśród wszystkich kart. (opis wydawcy)

🎲 2 – 5 osób
🎲 od 6 lat
🎲 ok. 15 minut